søndag, august 23, 2009

Ryddesjau

Jeg har lest rundt omkring på diverse blogger at det ryddes og ordnes i bodene i bloggehjemmene. Her i huset har vi minimalt med bodplass, så jeg har tatt fatt på den bitte lille boden oppe på loftet. Her inne hadde jeg planlagt å ha julepynt, påskepynt og diverse sånne ting som man ikke bruker så ofte, men etter at vi fikk guttene har alt av for små klær og utstyr som vi har pakket bort, havnet der inne. Dette har ført til at boden nå er full og vel så det. Uten å overdrive kan jeg si at jeg har pakket bort minimum seks (!!!) søppelsekker med klær opp til og med størrelse 74. Det er helt vanvittige mengder med klær. Jeg hadde først tenkt å ta vare på alt, men etterhvert har jeg skjønt at dette ikke er fornuftig i det hele tatt. Plan B var derfor å ta vare på de klærne med spesielle minner, men etter en hel kveld der jeg bare satt og så på klærne syntes jeg at alle hadde spesielle minner. Med tvillinger som har hatt kun like klær bestemte jeg med derfor for å ta et sett av alle klærne og sende til barn som trenger de mer enn oss. I tillegg tok jeg begge settene av de klærne vi har likt minst. Dersom vi får flere barn kommer vi nok til å kjøpe noe nytt, og dessuten får man jo mye klær i gaver så jeg tror likevel det er mer enn nok av klær igjen. Et annet men er at det kan hende det blir ei jente hvis det skulle bli noen nesten gang her i huset. Tanta til guttene kom og hentet de klærne vi tok vare på og de skal gutten hennes bruke.

Her er de to sekkene vi skal levere i morgen! Håper virkelig de kommer til nytte. Tanta til guttene dro avgårde med like mye klær hun også. I denne boksen er det vi har av klær og tepper igjen her hjemme nå.

Her ligger alle strikkaklærne de har fått (de har vi tatt vare på begge settene av), noen små klær i størrelse 40, 44, 50 og 56, sengesett til babydynene som oldemora til guttene har sydd, dåpsluene, favorittpleddene fra sykehuset, og helt på topp en nesten ubrukt vinterdress og ei vinterlue som jeg har lovet bort til ei venninne som fikk en gutt i vinter.

Når vi får tilbake alle de klærne vi har lånt bort må jeg vurdere hvilke av de vi skal ta vare på, men det får komme etterhvert. Nå er boden i alle fall i en slik stand at det går an å rydde i det resterende av det som er der inne. Jeg skal på Europris å kjøpe flere plastbokser for å oppbevare ting i, for jeg er innmari lei av alle de pappeskene som er der inne. Håper at det kan gi litt mere oversikt og at det blir lettere å holde orden. Jeg regner med det kommer en fortsettelse etterhvert... Den boden vi har her nede skal jeg vurdere å begynne på når jeg har fullført oppe på loftet, for den trenger ikke bare litt rydding!

6 kommentarer:

Havets Datter sa...

Så bra denne ryddelysten er smittsom!! Det er jo helt fantastisk :o) Håper det går en sånn "ryddebølge" oftere her i blogglandia ;o) Det trenger nemlig huset vårt!!

hverdagsgodteri sa...

Så smarte de gjennomsiktige plastboksen var! Sånne skulle jeg hatt endel av. Kjenner meg godt igjen i det å ta vare på klær med minner. Jeg synes det er en kjempe-vanskelig jobb å finne ut av hva som skal få bli. Loftet vårt er et evig kaos..burde sårt begynne der oppe snart.

Silver Sparkels sa...

Hei. for å blogge ifra iphone må du laste ned noe som heter blogpress ifra App. store. Tror den kosta 15kr. Hadde før en som het BlogWriter som var gratis men den kutta alle bildene. så bare halve bildet ble opplasta!;) Så annbefaler Blogpress, funkerer kjempebra og du kan legge til flere bilder og masse tekst;)

Silver Sparkels sa...

Takk for tips om kollonnene, skal gå inn å se på det!:D

Unknown sa...

Så flink du var å rydde. Det burde jeg også gjort. Så flott den puffen du strikka ble! Fikk lyst til å lage en selv. Ha en fin kveld! :)

Anonym sa...

Anbefaler å legge klärne i vakuumposer oppi boksene, da får du plass til mye mer. Biltema blant annet har ganske billige vakuumposer.