fredag, august 21, 2009

Tiden går

I dag har guttene fått nye dyner og puter til sengene sine. De har hatt de dynene som er 80cm x 100cm, men nå syntes jeg de begynte å bli litt korte. De har også hatt babyputene, og pappaen har klaget på at de like godt kan ligge uten puter som å ligge på de små "lappene"!

Vi hadde dyner i den neste størrelsen (100cm x 140 cm) liggende, pluss et sengesett til hver som de fikk til dåpen av ei god venninne av meg, men puter var det værre med. Derfor kjøpte jeg også to juniorputer (40cm x 60cm) da jeg var innom Jysk for å kjøpe fyll til puffen i dag.

Jeg fjernet også sengekantene da jeg først var i gang. Nå har de så stor dyne at jeg tror det kommer til å gå helt fint. Dessuten var den kanten mere til irritasjon (i alle fall for meg) enn til nytte, siden de løsnet båndene som holdt den fast og jeg måtte knyte den fast hver dag. Nå er kantene i alle fall vasket, så hvis det går greit å sove uten skal jeg gi de bort.

Tenk så fort tiden har gått. Synes ikke det er lenge siden de var bittesmå og vi pakket de inn i et teppe på størrelse med en liten gulpeklut...

Nå skal jeg prøve å få stappet dynene inn i puffen sånn at jeg kan vise den frem helt ferdig!

Ha en fin helg!

3 kommentarer:

Havets Datter sa...

Åhh.. det var bittesmå hender det!! Hvor store var de da de ble født? Jeg har bare bestillt 9 garn-nøster *grrrr* Leste plutselig at du hadde brukt 18 (!!) Puff Daddy`s baby er det jeg har bestillt garn til :o/ Visste ikke den hadde en mamma.. Venter spent på bilde av den ;o)

beate sa...

Rart hvordan tiden flyr. Helle dussen for noen små hender...

Ha en fin dag!
Beate

Fru Kransvik sa...

Det var da på tide at sengetrekkene kom i bruk;) Guttene ar jo blitt store nå. Tenk at det snart er 2 år siden!! Husker de første bildene vi fikk rett etter fødselen. Syntes de så "store" ut. Men det var helt til du sendte over bilder hvor din hånd også var en del av bildet.....