mandag, august 10, 2009

På skattejakt!

I ettermiddag tok vi med oss guttene på tur til Kjerringnesvannet, ikke så langt unna her vi bor. Pappaen hadde vært og hentet båten slik at vi skulle ro litt og se om vi fikk fisk. Det er både sjø-ørret og laks der, men det ble dårlig med fangst på oss. Det virket som om guttene hadde en fin tur og vi voksne var også fornøyde, selv om pappaen nok syntes det ble lite aktiv fisking.

Etter vi hadde fortøyd båten fant jeg ut at vi skulle ta oss en tur innom naustet og hytta. Vi har aldri brukt hytta til noe annet enn å ha badestampfest, så jeg har aldri sett så nøye på hva som er der inne. I tillegg er det faktisk over to år siden sist jeg var der, på tross av at det er maks fem minutt i bil unna huset vårt. Det er egentlig ikke vår hytte, men svigerforelderene mine sin. Hun som solgte huset her, ville selge huset og hytta sammen så da ble hytta med på kjøpet da samboeren min bestemte seg for huset. Hytta er gammel og skakk og er ikke gjort noe med på mange, mange år, men tomta er veldig fin, så vi får bare vente å se hva svigersene bestemmer seg for å gjøre med den!

Uansett, noen skatter ble med meg hjem i dag, og det er mere fint der oppe, så vi må nok ta oss iallefall en tur til oppover.


Denne søte gamle kaffekverna skal jeg finne en plass på kjøkkenet til!

Hjulvispen fikk selvfølgelig bli med hjem. Jeg vet ikke enda hvor jeg skal ha den, men i første omgang skal den nok få en plass på benkeplata.

Fem slike skåler fant jeg også. Serien heter Tulip Time og er fra Johnson Bros. Jeg syntes de var så søte så de skal vi nok bruke med jevne mellomrom. Noen Norgesglass ble også med hjem, og de skal jeg finne noe å fylle i.

På hytta er det en del møbler som kunne blitt fine med litt vasking, pussing og maling. Det sto to bord, ett nattbord og to slike stoler som på bildet under som jeg kunne tenke meg.

Til sist vil jeg ønske alle som leser bloggen min ei kjempefin uke og dere skal vite at jeg setter kjempestor pris på de koselige kommentarene dere legger igjen her!

1 kommentar:

Havets Datter sa...

Hærlighet... du er jo bare superheldig som har sånne skattekammer som aldri ser ut til å ta slutt!! *misunnelig*

Ha ei super uke du også ;o)) Klem