torsdag, august 20, 2009

Møbelstoff og strikket puff

Da jeg var i Tromsø var jeg innom Marie & Edvard og så på møbelstoff til gyngestolen jeg holder på å pusse opp. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å se etter et stoff i lys grå med litt mørkere grått mønster på, men det hadde de ikke. De hadde derimot veldig mange andre stoffer i både lilla, turkis, blått, rosa osv osv og det ble helt umulig å bestemme seg. Dama i butikken viste meg et ensfarget stoff som hun mente ville passe perfekt sammen med den grå sofaen vår, men jeg var skeptisk. Jeg fikk derfor med meg to stoffprøver hjem slik at jeg kunne vurdere stoffet opp mot sofaen, og heldigvis for det. Jeg syntes ikke det ble fint i det hele tatt. Nå tror jeg at jeg skal bestille ensfarget grått møbelstoff fra Stoff og Stil til en syvendedel av prisen og heller pynte opp med ei fin pute.

Her ser dere stoffprøvene når de ligger i sofaen. Som jeg fryktet er de alt for brune i forhold til sofaen, og jeg likte i alle fall ikke den kombinasjonen. Dessuten er det kanskje greit å bruke et litt billigere møbelstoff siden det er første gang jeg skal trekke om en stol.

I går kveld strikket jeg ferdig puffen. Planen i dag var å kjøpe dyner till fyll, og å få den helt ferdig, men siden Nikolai har vært syk har jeg kun fått sydd den sammen og snurpet sammen den ene siden. Nå er den klar til å fylles så snart jeg kommer meg på butikken for å handle.

Det skal bli morsomt å se hvordan den blir når den blir fyllt i. Foreløpig er den slapp og ubrukelig så jeg krysser fingrene for at det blir handletur i morgen.

7 kommentarer:

Frk. T sa...

Så utrolig stilig puff!!! Har du virkelig laget denne selv?? Nå ble jeg mektig imponert kjære deg: ) Nyt kvelden, kjære deg.. Klem fra meg

Havets Datter sa...

Oi oi.. nå gleder jeg meg enda mer til garnet kommer :D Venter spent på å se det ferdige resultatet!!

God bedring til lillegutten din!

Aina sa...

Gleder meg til å seg puffen m/fyll..... Lurer fælt på om jeg skal strikke en selv..
Brukte du 18 nøster??? Hvilken str på pinnen??

Selvgjort er velgjort!!!!

-Aina Wie-

Havets Datter sa...

Jeg kjøpte stoff fra stoff og stil ja. Var jo ikke det helt store utvalget i møbelstoff, men valget fallt på det med grov struktur. Linfarget melert farge. Det var litt anneledes enn jeg trodde, men lett å jobbe med. Trodde det skulle være stivere men det var mykt å godt. Er fornøyd jeg :o)

Aina sa...

Tror jeg la opp 45 m på puta mi....da ble den 45x45 cm.

-Aina Wie-

Lotta sa...

Åh gleder meg til å se! Ha en fin helg kjære du:)
klem klem

Veronika sa...

Ser veldig bra ut! Fikk lyst til å strikke en i julegave til søstern. De trenger noe å fylle opp huset med..

Har begynnt å tenke litt på et duplo-teppet til minsten. Skal se om jeg har noe spennende stoff liggende.

God bedring til Laiemann. Vi har vært heime idag, han har vært småsyk og det går svineinfluensa i barnehagen, vi håpa at det ikke er starten på det.
Klem