søndag, august 16, 2009

Snakk om å bli inspirert!

Da jeg leste hos Camillas romantiske hjem i går at hun hadde funnet oppskrift på en strikket puff fra Pickles i Rom 123 falt jeg pladask! I formiddag dro jeg til Sortland for å handle garn og pinner. I grunnen er jeg ikke noen strikker, men denne puffen var så fin at jeg fant ut at jeg bare måtte prøve, og det er kjempeenkelt.


Bildet er lånt fra www.pickles.no

Jeg fikk ikke tak i Eskimo-garnet som var brukt i oppskrifta, men jeg kjøpte heller et garn som heter Easy som er ganske likt. Jeg valgte en gråfarge som er noe mørkere enn den ferdige puffen på bildet over.

Som dere ser er jeg kommet et stykke på vei så det går kjempefort å strikke. Gleder meg kjempemasse til å få den ferdig. Hvis dette blir vellykket vurderer jeg å strikke likedanne knall blå til guttene sitt rom, men vi får se hvordan denne blir først.

I morgen kjører vi til Tromsø og blir til tirsdag. Det spørs om det blir noe blogging på meg, men vi får se om det er internett i sykehusleiligheta vi skal få bo i.

9 kommentarer:

T:o)ve sa...

Ja den puffen er bare helt herlig, og nå som bissevofsen vår ikke tygger sundt alt av ull kan jeg endelig selv også få laget denne :)
Gleder meg til å høre hvordan din blir!
Ha en videre fin helg :)

Balke gård sa...

Jeg så den puffen hos Camilla og falt for den jeg også, den er genial;-) Lykke til md strikkingen! Klem, Marianne

*sne* sa...

Oi oi oi, jeg vil også lage meg en strikket puff. Det blir nok en hyggelig syssel for høsten :D

Størhuset sa...

Ja den er kjempefin, jeg er ikke noen strikker, har ikke ttålmodighet til det,blir moro å se din puff etterhvert. Ha en fin uke!

Havets Datter sa...

Tjoho.. jeg så den hos "Glad i hvitt", og ble forelsket jeg også!!! Skal bestille garn med en eneste gang (Garnstudio.com har Eskimo) Gleder meg til å se åssen den blir ferdig!

God tur til Trømsø!!

Mor og datter sa...

Gleder meg til å se resultatet :-)
moro når man gjør sånt selv!
Ha en fin søndag!
klem klem

Unknown sa...

Kjempefin! Gleder meg til resultatet. Hvis det er lett å dtrikke, kanskje jeg strikker meg en jeg også. :)

Anonym sa...

Har lyst til å lage en slik jeg også.... Fin blogg du har kommer garantert tilbake: ha en fin kveld!

Silver Sparkels sa...

Hei. Denne lagde jeg i helga. det var kjempeenkelt og gikk også fort. :) Du kan gå innom bloggen for å se resultatet;)