torsdag, april 29, 2010

Framme på hytta og grove rundstykker

Jeg og guttene er vel installert på hytta sammen med Godt Isolert mannen og vaktmester Jørn (en kompis av mannen). De to sistnevnte dro oppover på tirsdag for å dra på telttur til et "storrøyevann" som nå er omdøpt til "fesketomtvannet". De kom tilbake fra tur midt på dagen i dag, så hytta varm og god da vi kom fram. Nå er guttene i seng og vi koser oss med TV og litt godis. I morgen har vi planlagt tur til et vann som er rett i nærheten av hytta, så vi får satse på at fiskelykken er bedre der... Det kommer nok bilder i morgen uansett om det blir fisk eller ikke. 



Nå over til noe helt annet: jeg har lovet å bake grove rundstykker til Godt Isolert mannens eldste sønn s konfirmasjon neste helg. Jeg er ikke i bestillelse av noen god oppskrift på dette, så jeg setter veldig stor pris på om noen har en de vil dele med meg! På forhånd tusen takk! :)

6 kommentarer:

Ingvild sa...

Har ingen spesielt gode rundstykke oppskrifter...
Skjekk inne på Trines mektige matblogg. Hun har nok helt sikkert noe!

Så herlig å være på hytta... Føler at jeg sårt trenger en ferie nå! Kose dere masse....

Klem,I

Jannike sa...

Kos deg, Victoria!!!! Klem på

Tove `blogg verden sa...

Kos med hytte tur! Kos dere masse : )
Jeg har en oppskrift på myke og gode rundstykker. De er bare litt grove, men du kan jo teste dem ut FØR konfirmasjonen og se om DU liker dem ; ) Jeg har fått oppskriften av en venninnes mor som har jobbet som kokk i mange år!
Giggis grove:
2 kg hvetemel
1/2 kg sammalt hvete fin
3/4 ss salt ( 1,5 ts)
250 gr margarin som smuldres i melet
200 gr gjær
1,6 l lunkent vann
Heves ca 40 min først, bak ut og etterhev 30-40 min. stekes 210 gr ca 15 min

Ha en fin kveld
klem Tove

Fru Steflumsen sa...

Hmm... Herren på andre siden av fjorden sier at Godt Isolert-mannen skylder på dårlig haill siden hemmeligvannet har måttet bytte navn til feskelausvatnet... ;-) Kos dokker der oppe forresten!

Ocean showroom sa...

Åh, så härligt det låter. Då får ni ha en riktigt skön helg. Vi är i sverige. :-) Kramkram alexandra

Jannike sa...

Kom over denne oppskriften på Trines mektige matblogg og tenkte straks på deg. Hørtes nydelig ut: http://trineblogg.blogspot.com/2010/03/grove-paskerundstykker-med-musli.html

Klem på deg