mandag, april 19, 2010

TV-stua

Jeg tenkte at det var på tide å vise frem TV-stua vår. Her var det kjøkken (pusset opp i 1974) da vi begynte å renovere. Mannen syntes det var helt greit med kjøkken her, men jeg hadde selvfølgelig andre planer. Hvis jeg kunne valgt på øverse hylle hadde det vært veldig fint om rommet hadde vært breiere, men siden veggen til høyre på bildet under er bærevegg, var det lite å gjøre med det. 


Den gamle skjenken jeg pusset opp i fjor sommer/høst har jeg vist bilde av tidligere. Den står fremdeles uten knotter, men den første dagen det ikke blir nedbør, og jeg er hjemme, skal jeg ta de ut og spraye de. Bildene som sto på bildelista har fått seg en "ferie" i skapet, og bokstavene er kommet opp på lista i stedet for. Begge lyktene på skjenken er fra Perfect Home, og jeg er kjempeglad i begge to.


Trefiguren "angel of friendship" fikk jeg fra ei venninne i julegave, og de to søte små elefantene kjøpte vi da vi var i Tyrkia i 2006. Sistnevnte har fram til nå vært pakket ned i ei eske på loftet, men endelig fikk de komme ned i stua!


Expedit'en fra IKEA har jeg også vist tidligere. Stort sett alle lekene til guttene lagres her (når de ikke ligger rundt i hele stua vel og merke), og den fungerer helt utmerket til lekeoppbevaring. Det gamle trauet er jeg veldig glad i, men jeg funderer på hva jeg skal ha i det...


Gardinene sydde jeg i fjor høst, og de er jeg kjempefornøyd med. Rommet virker så mye større og lysere enn med de gardinene vi hadde tidligere. Orkideene har stått i full blomst lenge nå, noe som er uvanlig med mine ikke-grønne fingre!


Stolene er fra IKEA og heter Karlstad. Et av mine aller dummeste påfunn var at vi bare skulle kjøpe en fotskammel. Hva i alle dager var det jeg tenkte på? Enda mannen i huset satte spørsmålstegn med valget, var jeg påståelig og mente at det var nok med én. Det var det ikke! Jeg krysser fingrene for at det blir IKEA-tur til sommeren eller at noen vi kjenner skal bestille, for å ha en fotskammel ser bare dumt ut...


Til sist et bilde fra TV-stua mot sofakroken. TV'en er vegghengt og kan vinkles rett ut fra veggen begge veier. Velig praktisk, men ikke akkurat så veldig fint...

Håper alle har en fabelaktig mandag!

8 kommentarer:

Elisabeths Ingeborg sa...

Haha, en fotskammel. Skal si du er fornuftig! :p
Vinduene med de gardinene ble nydelige, skulle ha skiftet ut gardinene her i hus også.
Dumt med bærevegger i hus, når man så gjerne skulle hatt veggene en annen plass :)
Dere får ha en fin uke! :)

Anonym sa...

Et fint tv rom! Vinduene er kjempe fine, koselige gardiner. Forstår at du ønsker deg en fotskammel til. Nyt kvelden.
Klem Igi

Randi sa...

Orkideer er greie sånn...krever lite og står lenge. Difor dei er ein favoritt hjå meg... :-)
Det gamle trauet såg flott ut! Kan jo vera eit fint fruktfat det f.eks...? Fint tv-rom du har der, men ein fotskammel til hadde sikkert vore kjekt ja... :-D Ha ein fin kveld vidare.
Klems

Ingvild sa...

Så flott TV stue. Men litt morsomt med bare 1 fotskammel... Håper du får tak i en til etter hvert.

Natta,
klem,I

Susanne sa...

Dumpet inn på bloggen din. Så koselig det var her. Kjempefint hjem du har. Klem Fra husøy

Bdicte sa...

Koselig:)) Og sånne fixe ideer om f.eks bare en skammel er du ikke alene om, hehe. Vet flere ting jeg har tenkt etterpå: HVA tenkte jeg på??
Hehe...

Klem
Benedicte

-Kamilla- sa...

Så lys og trivelig TVstue dere har :0) He..he...he... Gjør ofte sånne tullete ting jeg også! Og SÅ påståelig som jeg er når jeg gjør sånt dumt... Får da høre det både en og to ganger av min bedre halvdel *Smile*
Kos deg videre! *Klem*
-Kamilla-

Hege sa...

Så koselig tv-stue :) Det er så kjekt å ha en egen krok til tv-tittingen. Det savner jeg skikkelig. Med ei lita stue, hvor alt fra sofa-liv, tv-titting, mat og helgekos skal foregå, så blir det liksom ikke så praktisk med mass puter, pynt og dill (sitat min mann...). Vil ha egen "fiiiiinstue, sånn som deg! ;-)

Klem