tirsdag, april 13, 2010

IKEA-ønsker

Jeg skulle ha ønsket at IKEA var nærmere. Nærmeste varehus er i Haparanda, 692 kilometer herifra. SEKSHUNDREOGNITTITO kilometer unna, jeg må nesten bare gjenta det. Og det er bare én vei. Man tar seg liksom ikke bare en formiddagstur dit. Da vi totalrenoverte huset overtalte jeg mannen i huset til å bli med en tur, men jeg er i sterk tvil på om det lar seg gjøre igjen.  
Tobias Stol

Godt Isolert-mannen er ikke akkurat en shoppingentusiast, så etter sju timer på IKEA var han rimelig fornøyd. Jeg kunne selvfølgelig tenkt meg enda en "liten" runde rundt på varehuset, men tålmodigheten hans var oppbrukt, og det samme var vel pengene som var på kontoen da vi dro hjemmefra.




Ektorp toseter

Da vi var på jentetur i Stockholm i fjor sommer, var et besøk på IKEA et must. Siden vi faktisk ikke sjekket åpningstidene før vi tok t-banen i 30 minutt hver vei, var vi utenfor IKEA to ganger... Venninna mi nektet å innse nederlaget selv da parkeringsplassen utenfor var tom: "nei, vi går heilt tell døra førr å sjekk..."


                             
Hemnes toalettbord

Gjett hva? Det var stengt... Men etter å ha sett inn gjennom vinduene fikk vi blod på tann. Når vi først hadde vært så nært ble vi jo nødt til å dra tilbake. Jeg kan gjerne innrømme det med en gang. Når man er på ferie og reiser med fly er ikke et besøk på IKEA like morsomt. Men joda, det ble lagt igjen en del kroner der likevel...


Ekorre Gyngeelg

Etter IKEA-besøket i Stockholm bestemte jeg meg for å sende ei bestilling for hjemlevering i fjor høst. For å spare frakt samlet jeg bestillinger fra kjente (og delvis ukjente), og vi endte opp med ei frakt på 160 kroner per person. Overhodet ikke noe uoverkommelig pris, men det er ikke alle varer som sendes ut, og JØSS for en jobb det var å organisere ei så stor bestilling...

Barometer bordlampe

For bare noen uker siden var pappaen min på IKEA for å kjøpe Ribba-rammer til meg. Kjempesnilt av han, men jeg kan jo ikke ringe han hver gang jeg har sett noe der jeg ønsker meg. Dessuten er det kanskje ikke så morsomt å sende en Ektorp i posten...


Mälarö utebenk

Nå krysser jeg fingrene for at IKEA får ut fingeren og åpner butikk her nord rimelig kjapt, og helst i umiddelbar nærhet av meg. Jeg har ikke de aller største forhåpningene til at akkurat det skal skje, så jeg tror det kan være lurt med en backup-plan. Det er nok på tide å fri til ei venninne eller to og satse på jentetur med bil til Haparanda... Noen som er interessert?

4 kommentarer:

Hege sa...

Eller du kan legge jenteturen til Trondheim :) Jeg går gjerne en runde eller tre på Ikea! 7 timer er jo barneskirenn... ;p

Havets Datter sa...

Du er ikke alene om å ønske deg et IKEA varehus i nærheten!!! Tenk så kjekt om de kunne fått ut fingeren å bygd et her i nord!!
Vi får vel bare krysse fingrene - og kjøre vilevis mens vi venter :/
Det er jo verdt det så ;)

Anonym sa...

hehe, ja det hadde vært fint med en ikea i nærheten! Skal sende en bestilling ganske snart så du kan godt være med om det ikke er altfor store ting, og du får dem med deg hjem med neste tromsøbesøk:-)

Veronika

Anonym sa...

Æ e med på jentetur på ikea...vi lar gubban vårres ta ungan så fær vi...evt la dem ha campingvogn utanfør så kan vi ta fleire runda...

Elin