lørdag, april 10, 2010

Prosjekt SOVEROM

Da vi flyttet inn etter å ha totalrenovert huset, var det veldig mye som ikke var helt ferdig. Det manglet lister flere steder, dør til badet, fliser på kjøkkenet, ventilator over koketoppen, garderobeskap i gangen og slik kunne jeg vel fortsatt lenge... På loftet er det egentlig bare på badet og på guttenes rom jeg har gjort en innsats for å få det slik jeg vi,l selv om det snart er tre år siden vi flyttet inn. Det er så mye annet som har stått på "to do-lista" med høyere prioritet, men nå var det på tide å gjøre en innsats så velkommen inn for en titt...


Rommet er ikke så stort, og dette er hva man ser når man åpner døra. Kommodene er Malm fra IKEA og er den eneste klesoppbevaringen vi har på rommet.


Når man kommer inn døra ser man den turkise veggen som jeg "kranglet" meg til da vi flyttet inn. Jeg elsker turkis, men mannen var ikke helt enig. Jeg har flere ganger tenkt at jeg skulle male over, men det har aldri blitt til det. Jeg synes det er greit med en kontrastvegg, men er usikker på hvor lenge den kommer til å få være turkis... Foreløpig er jeg iallefall fornøyd! Det åttekantede vinduet har jeg sydd en lystett "gardin" til. Jeg hadde egentlig ikke så lyst til å ha noe i det vinduet, men ingen av oss likte å våkne klokka fem med sola rett i øynene.


Nattbordene er også av typen Malm fra IKEA, nattbordlampene er fra Christiana Glasmagasin og sengeteppet er fra Kid Interiør. Det er kjøpt på vennesalget som har vært på Kid denne uka.


Dette bildet er tatt fra senga og viser kommodene. Bildene over er kjøpt på Kremmerhuset.


Til sist et bilde av et denne tegninga som jeg endelig har fått rammet inn. Jeg kjøpte den i Bulgaria i 2005 så det var på høy tid.

Ja, det var da soverommet vårt. Noen tips til hva jeg ellers kan gjøre her for å få det koseligere? Jeg synes det ble litt lite med kun de bildene over kommodene. Samtidig føler jeg ikke helt for å ha stående så alt for mye krims krams på soverommet. Tips mottas med takk!

3 kommentarer:

Sofie sa...

Hehe høres akkurat ut som meg og samboeren min. Vi flytta inn for et år siden og det er fortsatt mange lister som mangler og ting som skulle vært malt. "Til helga kanskje?" filosofien ligger hos oss begge. Synes turkis er en nydelig farge og rommet var utrolig stilig.
Håper du har en fin helg!
Klem fra Sophie Mari!

Runa sa...

Åj, førr et fint sengeteppe! :) og fint rom selvfølgelig, men det veit du jo at æ syns fra før av.

Hege sa...

Flott rom! Enkelt og stilrent - helt i min gate ;) Liker også kontrastvegger. Hadde det på soverommet der vi bodde tidligere. Her står soverommet på listen over "til helga kanskje?"-prosjektene... Så ikke utenkelig at det blir kontrastvegg igjen :) Har tenkt på tapet, men er enig i det du sier om at man kan få lyst til å endre farge etterhvert.. ;) Så smartere å male enn å tapetsere.

Ha en super søndag!