tirsdag, april 20, 2010

Tips

Når man har barnehagebarn er det en utfordring med merking av klær. Jeg har både merkepenn og strykelapper fra Askeladden, men nå har jeg bestilt noen nye lapper fra SABO. I utgangspunktet synes jeg merkepenna er den beste og enkleste, men ikke alle klær kan merkes med penn. Strykelappene er også greie, men jeg liker ikke å stryke de på ull- og fleeceklær. Da ei venninne tipset meg om disse lappene ble jeg kjempeglad.


Lappen er festet inne i halsen på genseren

Slik blir det seende ut på utsiden

Lappen kan også festet med bare en taggit

Selve lappene kan brukes flere ganger, og man får kjøpt kun taggits dersom man trenger det (de kan ikke brukes flere ganger). Jeg synes i alle fall disse var kjempesmarte. Man kan bruke de på alle typer klær, men jeg tenker i utgangspunktet å bruke de på ullklær og fleeceklær.


8 kommentarer:

KATRINES INTERIØR sa...

Dette var kjempelurt :) God idé rett og slett, mine merkelapper.
Ha en flott dag til deg:! ) Klem K

*sne* sa...

Takk for super tips - disse må nok bestilles før barnehageoppstart i august.
//Christine

Susanne sa...

så supersmart. Er sløv å merke klærne til barna, prioriterer de dyreste plaggene. ullester og annet hjemmestrikket blir aldri merket for liker ikke å stryke fast på ull og lapper til å skrive på er det jo ikke så dette var jo genialt,disse klærne er jo de som er sårest å miste siden det er lagt så mye jobb ned i de. Tusen takk for tipset, her blir det taggitbestilling på meg i kveld når ongene er i seng:) Lagt deg til i blogglista mi, gleder meg til det blir litt ro i huset så jeg kan kose meg med å bla meg tilbake i arkivet ditt. Ha en super fin tirsdag. klem fra husøy

Randi sa...

Så smart! No har eg ingen barn å merke enno, men dei der skal eg huske på når den dagen forhåpentligvis kjem ein dag... :-)
Klems

Marthe sa...

Takk for tipset! Det var jo kjempelurt!

Ha en fin kveld!

Jannike sa...

superlurt!!!!!!!!!!!

Ingvild sa...

Kjempesmart.

Klem,I

Min stil sa...

Så smart. Jeg er egentlig alt for lite flink å merke klærne til Amalie.
Ang dressen fikk hun den i bursdagsgave fra tanten sin i Sandefjord, så den er kjøpt der.
Ha en fin dag.
:) Susanne