lørdag, april 24, 2010

Fantastiske muffins

Da jeg hadde Perfect Home party på torsdag bakte jeg noen kjempeenkle, kjemperaske og ikke minst, kjempegode muffins.


Her kommer oppskrifta:

125 gram smør
4,5 dl hvetemel
1 dl sukker
2 ts bakepulver
1 beger Tine vaniljekesam
2 egg
75 gram mørk sjokolade
150 gram bær

Smelt smøret og avkjøl. Bland hvetemel, sukker og bakepulver i en bolle og tilsett kesam, egg og smør. Rør sammen til en tykk, jevn røre. Hakk sjokoladen grovt og vend i røren. Bland bærene forsiktig inn. (Jeg brukte bringebær, men du kan bruke hvilke bær du vil).

Steikes på rist midt i ovnen på 175 grader i ca 25 minutter. Dersom du bruker små former tar det kortere tid!


Spis og NYT!

2 kommentarer:

Hege sa...

Takk for hilsen :-) Jeg tenkte jeg kunne bruke nedtellingen til noe hyggelig, for jeg har hørt at det å bli 30 i grunnen ikke er noe særlig mye å telle ned til i seg selv! Så hvorfor ikke drømme meg bort med flotte ønsker? :) Jeg går ikke rundt å innbiller meg at jeg kommer til å få alt dette (selv om jeg vet at mannen min smugleser bloggen min..hihi), men gøy likevel :) Lag deg nedtelling, du også :D

Ha ei super helg!

PS: muffinsene så suergode ut! :)

Randi sa...

Jummy...no vart eg i alle fall sulten... Takk for oppskrift, alltid kjekt å få nye og enkle oppskrifter. Og så spanande at du alt har kome i gang med prosjekt benk! Gleder meg til å få sjå resultatet!
Ha ein vakker dag vidare.
Klems