lørdag, april 24, 2010

Prosjekt hagebenk, Del 1

Tidligere i uka la Randi med den nydelige bloggen Mitt eige solsystem ut inspirasjonsbilder fra boka "Fra skrot til skatter". Jeg ble helt betatt av en morsom hagebenk laget av tre gamle stoler. Siden jeg blir veldig ivrig når jeg først får en idé har prosjekt hagebenk startet her hos meg. Jeg visste at jeg hadde to gamle stoler i kjelleren og jeg var 90 % sikker på at det var enda en på hytta i Dalen. Jeg gikk i snø til over knærne fra hovedveien og ned til hytta (hurra for å dra i støvletter - ikke de nye da...), og heldigvis var stolen der. Jeg hadde tydeligvis en eller annen plan for den stolen for den sto ytterst i naustet og var enkel å komme til. Per nå aner jeg ikke hva det var, og siden det nå likevel er for sent håper jeg at jeg ikke kommer på det heller...


På bildet over er stolene vasket med høytrykksvasker og står til tørk på verandaen. Guttene syntes det var rart da mamma fant fram hammeren og slo av stolsetene...


I utgangspunktet hadde jeg tenkt å bruke smale planker til det nye setet, men ivrigheten tok overhånd og da heg fant noe trykkimpregnert materiale under verandaen var det gjort.


Plankene er ikke skrudd fast enda, men det skal de bli i løpet av dagen. Jeg tror dette blir BRA! Den blå stolen i midten er ikke 100% lik de andre to, men det får være litt av  sjarmen. Dersom dette blir veldig bra blir det kanskje mer enn én benk utenfor Godt Isolert-huset etterhvert. Det er nemlig fremdeles flere stolen i kjelleren...

12 kommentarer:

Havets Datter sa...

Dette tipset så jeg for et par år siden i rom123, og da laget jeg meg en slik ;) Malte den turkis og den ble slett ikke så verst! Bare synd den har stått ute i hagen i flasset av 2 vintre :/ Må vel fikse den opp til sommeren!

Du får ha lykke til! Den blir garantert fin!!
I dag flytter vi det vi kan. Bare snekkeren kunne blitt fredig med badet hadde jeg vært glad!!

God helg!! KLem Karina :D

Randi sa...

Så artig å sjå prosjekt benk ta form... :-) Såg no ut for å passe perfekt saman dei stolane der. Gleder meg til å sjå det endelege resultatet, men må sei det ser veldig lovande ut så langt... :-D
Klems

Hege sa...

Så genialt! Gleder meg til å se resultatet :) Nå ble jeg inspirert til å lete etter stoler i garasjen til pappa. Mistenker noen for å gjemme seg der... Det er så gøy å skape noe nytt og spennende ut av gjenbruk! *Me like gratis interiør-moro' :)

Klem

Ingvild sa...

Dette ser bra ut! Gleder meg til se den ferdig...

Kos deg videre med prosjektet...
Ha en fin lørdag,
klem,I

Sofie sa...

Jeg skal lage en sånn! Jeg må bare. De er så stilige! Gleder meg til å se den ferdig :)

Klem fra Sophie Mari!

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Bdicte sa...

Den der blir knallfin!! Gleder meg til del 2:))

Klem
Benedicte

Anonym sa...

Så lur ide! Det blir knall stilig. Gleder meg til å se den ferdig!
Klem igi

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så utrolig tøft! :)))) Jeg vil ha benk! Hmmmm...lete på låven til svigers? *fnise*

Fru Andersen sa...

Så kjekk en blogg du har!

Morsomt å følge med på dette stol/benk prosjektet ditt! Bladde i boken i dag jeg også, men ikke kommet så raskt i gang som deg gitt;-)

Fine bilder fra hjemmet deres, "I LIKE"!
Ser at du har mange av de samme tingene som jeg på ønskelisten din, Ghost stolen er snart i hus hos meg, JIPPI!

Legger meg til som følger!

Guttemamma sa...

Morsom ide,rett og slett!!

Unknown sa...

Den boka leste jeg også i helgen, og slik benk blir det på meg også når jeg finner egnede stoler:) Den var kjempsmart:)

Begynner nesten å lure litt jeg, samme benkeplaner fra samme bok, samme loppis i helga, og Bosch malingsspøryta har jeg også bestilt meg, hehe;)