fredag, oktober 30, 2009

Favorittrom nummer to...

...for meg er kjøkkenet! Her hvor kjøkkenet er nå var det tidligere stue, og jeg er så fornøyd med at vi flyttet det. Vi har fått mye større kjøkken enn vi ville hatt med å beholde det gamle, pluss at planløsningen på stua ble bedre. Slik ser kjøkkenet ut fra stua:



Spisebordet vårt er fra BoConcept, og har plate som kan trekkes ut slik at det blir kjempestort. Det er kjekt når vi har gjester. Noe som ikke er like kjekt er at det er sort... Jeg synes det er fint og det passer supert inn på kjøkkenet, men støv vises alt for godt, og jeg føler at jeg tørker og tørker og tørker, men at det er like støvete etter ett sekund. Fire av stolene er fra IKEA, mens de fire pinnestolene sto her i huset. De har fått seg noen strøk med maling, og jeg liker veldig godt at ikke alle stolene er like.



Her er spisestua fra en annen vinkel. De som studerer bildet nøye, vil legge merke til at det mangler ei foring over komfyren, men den skal settes  på snart. Nå har jeg i det minste funnet den fram, så vil det vise seg hvor snart den kommer opp! Dere ser nok også at det ikke er noe i vinduskarmene og det skyldes at de to små
er veldig flink til å ta ned ting. Jeg gleder  meg til de blir litt større slik at pynten kan komme på plass igjen.



Vi har mye kjøkkeninnredning! Dette er jeg veldig godt fornøyd med, utenom når den skal vaskes innvendig. Innredning er fra IKEA og er av typene Ädel. Vi gikk mange runder før vi klarte å bestemme oss, men jeg er fornøyd med resultatet. Det er selvfølgelig noen små ting jeg ville gjort annerledes hvis jeg skulle gjort det på nytt, men, men...



Siden huset er fra ca 1890 er det ikke helt beint overalt. I andre etasje har vi rettet opp dette, mens nede i første etasje er det en del skjevheter. Dette vises veldig godt over overskapene, men jeg prøver å tenke at dette er noe av sjarmen med å ha så gammelt hus.



I hjørnet her har den gamle kjøkkenkverna jeg fant på hytta i sommer fått plass, sammen med litt annet småtteri. I den sorte "brødkurven" har jeg hjemmelagede knekkebrød. Jeg ble så  insiprert av hvitstil.com så jeg måtte bare prøve. De er kjempegode, så de kan jeg anbefale til alle dere der ute.





Ja, dette var altså kjøkkenet vårt. Ønsker dere alle sammen ei flott helg. Her i Godt Isolert-huset har vi fått pappaen hjem så vi skal bare kose oss og slappe av.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Hei:)

Takk for at du vil delta i trekningen min:)
Jeg ser du er fra Sortland, jeg er faktisk på ferie på Melbu nå:)

God helg!

Anonym sa...

Kjempe lekkert kjøkken! Så deilig med stor plass!

Romantiske Stinemor sa...

Tusen takk for koselig kommetar inne hos meg:-) Så flott kjøkken du har:-)

Lena sa...

Så utrolig lekkert kjøkken du har, Adel fra Ikea er så fint !!!
Også veldig praktisk med litt boltreplass og bord som kan gjøres stort.

Ønsker deg ei riktig god helg :)