søndag, oktober 25, 2009

Ikke helt som planlagt...

Det er ikke alltid ting blir helt som planlagt, men denne gangen snudde det i alle fall ikke til noe negativt! På torsdag bestemte jeg meg for at denne helga skulle kjøkkenet få seg ei storrengjøring. Skap skulle vaskes og ryddes, vegger og tak skulle også få seg en skikkelig omgang med vaskefille og vann.

I tillegg skulle alle spikerhullene i kjøkken og stue tettes! Jeg har satt deadline på det prosjektet til IKEA-varene kommer, noe som er enda ei uke til, men jeg tenkte at det var greit å bare få det gjort.

MEN, på fredags formiddag da guttene lå formiddagshvilen sin, kom imulsive Victoria frem etter ei stund i dvale. Det er ikke like enkelt å være impulsiv som tidligere... Rart hva det gjør med en å bli tvillingmamma. Uansett, jeg snakket i telefonen med Godt Isolert-mannen som er på fergejobb, og vi ble enige om at jeg og guttene skulle komme på helgebesøk. 234 kilometer å kjøre, ca 3,5 timer beregnet kjøretid (uten stopp), 7 timer til ferga skulle legge fra kai i Moskenesvågen, og sparsommelig med reine klær i Godt Isolert-huset. Da var det bare å hive seg rundt med klesvask på hurtigprogram, tørking av klær i tørketrommelen, pakking i bil og forhåpentligvis huske og få med seg alt!

For å gjøre en lang historie kort; et kvarter før avgang kjørte vi ombord på ferga, guttene fikk kveldsmat og sovnet nesten med det samme i reisesengene sine. Jeg kan med hånden på hjertet si at det ble trangt på lugaren, men det gikk. Kameraet ble dessverre igjen hjemme så det kommer ingen bilder fra helga...


Turen gikk fra Moskenes - til Værøy - tilbake til Moskenes på kvelden, og så over Vestfjorden til Bodø lørdag klokka 07.30. Guttene og mammen sov til kvart over ni. Da vi var ferdig med frokost og dusjing og det som hører med, lekte guttene litt før de var klar for litt soving igjen da båten la til kai i Bodø. Mammaen kjørte rett opp til byen for kafé og litt shopping med ei venninne. Da guttene våknet kom de og pappaen også til byen, hvor vi koste oss til det var på tide å gå ombord igjen. Så bar det over Vestfjorden igjen, og tilbake til Moskenes hvor båten skulle ligge til i formiddag.

Etter deilig kylling til kvelds og litt tv tok vi kveld. Jeg var forberedt på å stå opp tidlig på grunn av klokkestilling, men da jeg våknet klokken ni ny tid var jeg veldig fornøyd. Etter frokost sa vi hadet til pappaen og tok fatt på hjemturen. For å få en liten pause på hjemveien dro vi innom Lofotakvariet selv om det bare er noen uker siden vi var der sist. Guttene storkoste seg der en times tid før vi kjørte den siste biten hjemover. Et lite tips fra meg sånn på slutten: drar man på helgetur i oktober er det ikke et sjakktrekk å slå av all varmen før man drar! 10 grader i stua da vi kom hjem, resulterte i varmepumpe på fullt, pluss fyr i ovnen.

Vi hadde ei koselig helg, men denne uka står det rundvask av kjøkkenet pluss tetting av spikerhull på timeplanen!

3 kommentarer:

Havets Datter sa...

Så kom du ikke innom på kaffe??? ;) Hehe..

Hørtes ut som ei koselig helg (selv om jeg ikke er glad i ferga!!)

Kan du sende meg adressen din på mail?
(PayItForward)

silje-sin sa...

Høres ut som helgen ble kjempefin! Gøy å være impulsiv noen ganger, og koselig for familien å få litt tid sammen:) Ha en fin dag:) klem

Romantiske Stinemor sa...

Så flott blogg du har:-) Den lampen du har på ønskelisten, den ønsker jeg meg og, den er så flott:-) Håper du får en fin dag..klem Stine