onsdag, oktober 28, 2009

Jeg trenger hjelp...

Hvilket system har dere jenter der ute for ubetalte og betalte regninger og oversikt over dette?




Vi har i utgangspunktet et greit system (tror jeg), men hva hjelper det når vi ikke følger det opp. Derfor ligger alt i et virrvarr,og en gang i blant tar vi oss sammen og får ryddet opp i det,men så er det rett ut i uføret igjen... ALTSÅ, vi betaler regningene, men det er snakk om å ta vare på de og systematisere de i etterkant!

Hvordan gjør dere dette? Jeg må ta meg på tak og få ryddet opp i dette for jeg blir frustrert over den skuffen som er helt uoversiktlig! Tips mottas derfor gjerne!

6 kommentarer:

Blå-hvit samlemani sa...

Siden du betaler på nettbank kan du vel kaste giroene og ta vare på utskriftene fra banken?

Eller så kan du legge dem i en perm.

lykke til...

Havets Datter sa...

Vi har samme problem her i gården :/ KAOS!! Prøver stadig å komme inn i systemet igjen, men det går så som så..
Den kassen fant jeg blant noe skrot bestefaren min skulle kaste *lykke*
Vil tro du kan finne slike på brukt-og antikk-handel/loppis el.
Min fungerer nå som oppbevaring for interiørbladene mine :)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Vi har de i en perm, legger de på forfallsmåned. Så ligger de der til samme måned året etter, da brenner jeg de opp. ;P

(Men som regel ligger de i en fin bunke et par måneder, med påskriften "bet xx/xx/xx" før de kommer inn i permen altså)

@afjo72 sa...

En perm her hos meg også. Pent notert på betalingsdato - og så LENGE etterpå blir de satt i permen skal sies :) Rydder i permen en gang i blant også, brenner opp det som ikke er aktuelt å spare på lenger.

Lykke til med kaoskontrollen :o))

Vibeke / Mammas Hus sa...

Hadde det på hvem fakturasender var før, liker bedre å ha det på måned, og legger da 1. i bunn og 30./31. på topp (om du skjønner).

Får man en purring vet man jo når forfall var og kan lete der... :)

Fru Kransvik sa...

Enkel og grei løsning: Har de lett tilgjengelig i kjøkkenskuff sammen med penner (som jeg stadig behøver). Slik er jeg aldri for sent ute. Tar et par-tre betalinger pr. mnd og legger dem på forfallsdato (ingen renter som er mine skal tilgodeses andre;) Så river jeg fakturaen i biter og slipper oppbevaring (alt ligger jo i nettbanken).

Har gjort det slik i flere år nå og ikke opplevd problemer. Er det noe jeg er usikker på om er betalt eller lignende så slår jeg opp i arkivet i nettbanken.

Nå skal det sies at jeg går mer og mer over til e-faktura (ANBEFALES). Ingen papir som ligger å slenger og ikke minst - slipper å skrive inn alle disse KID nr +++ :D
Trykk på en knapp i nettbanken, fakturaen legges automatisk til trekk på forfallsdato og jeg er superfornøyd med mindre arbeid, mindre papirrot rundt meg, og ikke minst - jeg sparer miljøet;)