fredag, september 11, 2009

Nye gardiner

Jeg har sydd nye gardiner til tv-stua. Der inne er det to vindu, men siden rommet er ganske smalt og lite, synes jeg vanlige gardinhøyder stjal så mye "plass". Løsningen ble derfor å sy en gardin som er rullet opp og knytt med sløyfer. Rommet virker utrolig mye større og det ble så lyst og fint der inne. En annen grunn til at det virker større nå er nok også det at det ikke er noen møbler der inne... Planen er å kjøpe to stoler og kanskje ei bokhylle for å ha der, men vi er ikke enige om hvilke stoler vi skal ha. Derfor fungerer det foreløpig som lekerom til guttene.


Jeg så først en slik type gardin på Åhléns i Tromsø, og deretter hos Harmonisk Lykke. Utrolig fine synes jeg, og ikke minst mye lettere å sy enn liftgardiner. Det negative med disse er jo at vi ikke kan justere høyden så mye, men vi har hatt liftgardiner på kjøkkenet siden vi flyttet inn og det er svært sjelden vi har heist de ned. Foreløpig blir dette løsningen her hos oss iallefall!

6 kommentarer:

Anne sa...

Denne gardina var superfin! Verkeleg flott blogg du har:)
Ha ei fin helg!

Pink lady sa...

Veldig pene garniner, godt jobba!

Ha en fortreffelig helg:)

Klem Pink lady

Balke gård sa...

Søte gardiner!!! Og hejrtelig takk for link til snurrene, nå blir det baking til uka! KElm, Marianne

Balke gård sa...

Hjertelig:-)

Havets Datter sa...

Tror Løwini selger dem.. De er knallstilig og står HØYT på min ønskeliste ;)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så flink du har vært! Jeg MÅ lære meg å sy! Enellerannengang....

Gyngestolen ble flott, og enig med de som stemte mot deg, det må være armlener på den. ;P