søndag, september 20, 2009

Skjenken er i hus

I dag har jeg vasket og skrubbet skjenken utendørs. Vaskevann med en god dose salmiakk måtte til for å få den ren slik at malearbeidet kan starte. Hvis noen lurte så var ikke været på min side i dag... Tror de to naboene som så meg ute mens jeg holdt på lurte på om jeg var med mine fulle fem! Nå står den i gangen for å tørke ordentlig før jeg tar fatt på grunning og maling. Jeg har fjernet ryggen og hyllene for de skal byttes. På ryggen var det stemplet "P.Weber's Meubelmagazin, Decoration & Tapetserer Forretning, Norgesgade (Bredgade) 30, Kjöbenhavn". Jeg prøvde å google dette, men fikk ikke noe resultat. Lurer på hvor gammel denne herligheten er. Er det noen som vet når man gikk fra å skrive Kjöbenhavn til Köbenhavn?

Her ser dere den står til tørk i gangen. Jeg håper å få grunnet den i morgen, men vi får se. Jeg er usikker på om jeg skal sette på nye knotter eller bruke de som står på.


Hva synes dere? Jeg er fristet til å kjøpe like knotter som jeg brukte på kommoden jeg pusset opp i sommer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bruk knottene som er på kommoden!!

Karen

Lena sa...

Takk for koselig kommentar !
Den strikkeveska ble til etter mitt eget hode , så derfor har jeg dessverre ikke noe oppskrift å vise til. Fant et bilde på nett jeg tok utgangspunkt i :)

Men det ligger ei veske på Garnstudio sine sider som ligner litt. Her er link: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=98&d_id=54&lang=no
Lykke til med oppussing av skjenken !