fredag, september 04, 2009

Kanskje et lite tips...

Her i familien er bilen i flittig bruk og vi kjører ofte på lengre turer. Nå når guttene er blitt såpass store at de ikke sover hele tiden mens vi kjører, har vi gjerne med oss hveteboller eller kjeks hvis de begynner å bli lei av å sitte i ro (Det skal sies at de liker å kjøre bil, og sist vi kjørte til Tromsø kjørte vi uten stopp og det er ca 40 mil). Likevel kan det være godt med en matbit og det er veldig greit med boller eller kjeks da... Det som ikke er like greit er at to gutter på halvannet år griser tildels ganske mye, så det blir jo mye smuler og griseri etterhvert. Jeg har vært bekymret for hvordan bilen skulle bli seende ut etterhvert så i dag klarte jeg endelig å få gjort det jeg har planlagt lenge.

To stykk fleecepledd ble kjøpt på Kid og har blitt trekk på setene. Jeg er klar over at hvite pledd kanskje ikke var et sjakktrekk, men det var ikke så mange valg blant billigpleddene. Hadde de hatt grå eller sorte ville jeg kjøpt det! Jeg har klippet hull til hodestøttene og til bilbeltet i midten. Ellers er pleddene bare dyttet fast mellom sete og rygg.

Håper dette kan hjelpe til slik at vi slipper å rense bilen 2 gang i året! Mens jeg likevel var i gang med bilshining fikk hele bilen seg en runde med støvsugeren pluss vask på utsida. Nå skal jeg slappe av med litt mat før jeg tar fatt på vasking i stue og kjøkken!

3 kommentarer:

Fru Kransvik sa...

Lurt! Så jo hvordan bilen så ut sist dere kom på besøk;) Flink du er sent på kvelden. Her har vi tatt helg med koselig besøk. Bursdagsfeiring på Lekedilla i morgen med 10 prinsesser. Og jeg tenker å overlate Kristian alene der etter 1 time (da gjenstår 2 timer). Selv drar jeg og Ine hjem for å forberede tapas og vinkveld:D

camillaslykke sa...

Hei, Koselig du likte gulvet. Jeg har parkett som jeg har malt, men fungerer like godt på laminat. Må mattslipes først:)
God helg, Klem C

*sne* sa...

Så genialt! Det skal jeg huske på etterhvert som lillegutt begynner å spise fast føde :). Du, angående den gardinen så har jeg ikke festet noe tungt i bunn, men det kommer jeg nok til å gjøre om jeg skal lage noe liknende igjen. Tenkte kanskje å kjøpe plastrør eller en list eller noe på byggevarebutikken. Tror den henger litt finere da.
Lykke til! Håper du deler resultatet med oss:)
God helg videre!
Klem, Christine