mandag, juli 19, 2010

Trappa er ferdigmalt

Nå er trappa ferdigmalt, og jeg må si meg fornøyd. Jeg er ingen malemester så 100 % perfekt er det ikke, men det holder lenge for meg. Hvis det kan slutte å regne et par dager i løpet av de neste fire ukene er det sjans for at rekkverket kan være klart til mannen i huset kommer hjem. Da skal det skrus opp og trappeprosjekt 2010 kan avsluttes.


Jeg valgte å ikke pusse og sparkle så mye på trappa, og det er jeg glad for. Den ble kjempefin med litt hakk og riper. Etter å ha lest i en katalog for gulvmaling er jeg enda mer fornøyd med ikke å ha pusset og "ødelagt" den gamle trappa. "Gamle gulv og trapper har en helt egen sjarm, og besitter en mengde skjulte historier. Ofte er det unødvendig å bytte dem ut. I mange hjem er det de som gir huset sjel. Så ta vare på gamle gulv og trapper. Det kan være de som gjør interiøret ditt unikt og annerledes." Nå tror jeg ikke akkurat at trappa mi er unik og annerledes da, men det er koselig at vi tok vare på den gamle trappa når stort sett alt annet ble byttet ut.

Som dere kanskje ser står kommoden fra en av loppisene fremdeles der uten noe pynt og fjas på. Jeg har planer om å gjøre noe med det nå som de to sengene jeg har pusset opp er blitt flyttet fra gangen nede og opp på loftet. Nå ser man kommoden igjen og jeg regner med det blir litt enklere da...

13 kommentarer:

Unknown sa...

Så fin den ble!! Jeg har også nettopp malt trappa, og er veldig glad jeg ikke pusset den, men lot hakk og skader være der:)

Bettum Villa sa...

Trappen ble jo nydelig!!

Klem Madelén

Lotta sa...

Det ble superfint:)

-Kamilla- sa...

Oi..oi...oi... Jeg er målløs!! Den ble super fin!! :0) Og litt av en jobb du har utført!! Gleder meg til å se den med gelender :0)
Og jammen har det skjedd litt her inne hos deg mens jeg har vært på ferie ;0) Har lest alle innleggene som jeg har gått glipp av, og falt pladask for de turkise fiskene dine ;0) Og piketitteren var jo litt av ett kupp!! *Me like*

Nå venter jeg bare på godt vær, for det har vi ikke hatt mye av!! *Håper-på-sommervær-klem*
-Kamilla-

Tove `blogg verden sa...

kjempe fin trapp!! Vi har og malt vår for kort tid siden og jeg er sååå fornøyd : D !!
Ha en flott kveld
klem Tove

Vibeke / Mammas Hus sa...

Det ble kjempebra! :D

Gratulerer med piketitter også. ;)


PS: Her er det også annenhverdagvær. Booooring!!

Marianne sa...

Trappen ble kjempefin! Vi har malt de gamle trappene hjemme hos oss også, og jeg angrer litt på at vi malte de helt hvite når jeg ser hvor fin trappen deres ble med mørke trinn... Sikkert mer praktisk også, her synes hvert eneste lille støvfnugg:(

Papplekene er kjempemorsomme, 2-åringen min har testet ut en politibil og jeg må innrømme at den har fått litt hard medfart... Pappen er sånn kartong-tykk. Nokså stabil, men tåler ikke alt;)

Får håpe på godvær og mye utelek fremover!

Fortsatt god sommer til dere:)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Den vart jo kjempefin jo☺☺
Du har vore flink☺

Du pussa den litt eller?
Vi skal male trapp i sommar og tenkte eg måtte pusse den litt for å få malinga til å feste seg...

Håpar på finvær her og!! Ikveld er det faktisk ganske bra☺

Klem M♥

Unknown sa...

Åh, det må du minne meg på - dit bare MÅÅ jeg!! ;)

Ella sa...

Hei!
Så fin trappa di ble :) Du er jo kjempe flink, så du er hjertelig velkommen hjem til meg og min trapp ;)
Ha en fortryllende dag :)
Klem klem

Runa sa...

Tapersøster som meld sæ på samme giveaway som mæ!

Frøken E. sa...

så flott den ble! Og trappet med noen striper og litt hakk, gir sjarm og sjel i et hus! Du har grunn til å være kjempefornøyd!

Klem Anne

Hasigamas mamma sa...

Trappen ble kjempefin! Helt enig i at hakk og spor kan få være -jeg har ikke pusset et eneste møbel jeg har kjøpt brukt, tidligere eieres hverdagsliv skal få fortsette å være med -med i ny fargeprakt :)

Takk for tipset om fiskene, de skal jeg kjøpe!
Ha en herlig kveld!