søndag, juli 18, 2010

Sommer, trapp og flere lopper

I går var en skikkelig flott sommerdag her i nord, og det var jammen meg på høy tid. Vi er kommet til midten av juli, og til nå har ikke sommeren vært noe å rope hurra for. Det ser ikke ut til at vi skal få nyte godværet mer enn en dag i denne omgang, for i dag høljer regnet ned igjen. Da er det fint at vi fikk nyte varmen i går...


Varmen kom veldig beleilig for på fredagskvelden da jeg fjernet maskeringstapen i trappa var det kommet hvitmaling ned på de grå trinnene, og jeg ble mildt sagt irritert.


Derfor prøvde jeg å gå over de hvite flekkene ( i det øverste trinnet) med en liten pensel sent på fredagskvelden. Da jeg våknt til strålende sol og ingen fargeforskjell på trinnet lørdag forsvant irritasjonen raskt. Jeg planlegger derfor å male over de hvite prikkene i de resterende trinnene i kveld og jeg håper derfor at jeg er tilbake med "ferdig-trapp-innelgg" i morgen.

På loppemarkedet i går ble det litt lopper til guttene også, og i dag skal jeg vise to av dem. Jeg har nemlig funnet de fram siden det er ruskevær i dag (og da passet det bra at de ble vasket godt i går). Først ut er et tretog med plass til stearinlys i. Guttene ser ikke ut til å bry seg nevneverdig om stearinlyshullene og toget har kjørt noen runder rundt i stua allerede. 10 kroner måtte jeg gi for det - og nå har vi en morsom leke pluss bordpynt til 3 årsdagen i desember!

 

En bondegår i tre fikk også være med hjem, og den er også blitt lekt mye med i formiddagstimene i dag. Den har kanskje ikke de aller fineste utformede dyrene, men det går fint an å se hva slags dyr det er, og guttene virker fornøyde. Jeg husker ikke helt om jeg betalte 10 eller 20 kroner for bondegården, men det var verdt pengene uansett.


OJ, dette ble visst et lengre innlegg en planlagt. Koselig om du har lest helt til slutten! Her skal vi fortsette å kose oss inne. Hvis regnet gir seg (litt) skal vi ta oss en sykkeltur litt senere. Håper dere alle har en strålende søndag!

5 kommentarer:

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Irriterande når slikt skjer!! Men bra du fann ei løysing på det☺

Ser ut som ein deileg sommardag dåke fekk igår!☺
Her har vi gløymt korleis sola ser ut :( Stort sett overskya 24/7 og regn innimellom-ganske lei ja!

Masse fine ting du fekk tak i på loppemarkedet! Toget var kjempesøtt☺

Klem M♥

Anonym sa...

Beautiful, you did it, I really really like it.
Greetings from the island of Pag, where I am on vacation.
Kisses,
Zondra Art

Anonym sa...

Here's done, and now I'm your fan on Facebook.
I have my own fan club on Facebook and come back to me.
Can you on my findings to the blog:)
I would love to see you as my follower.
Kissesw dear

Alhana sa...

Det så ut som dere hadde en flott dag i går.
Herlig med en ordentlig sommerdag.

Og guttene har fått noen fine "lopper" :-)

Unknown sa...

Herlig at vi endelig fikk en sommerdag, (selvom jeg var på jobb) Vi rakk akkurat å grille, før det brått la over til iiiiiskald og stri vestavind.....:/
Og søøøøøøren at jeg glemte at det var loppis i helga!!!!!