onsdag, juli 28, 2010

Utfordring

Jeg har fått en utfordring fra to koselige bloggvenninner, nemlig Randi med den flotte bloggen Mitt eige solsystem og fra Lise med bloggen Hverdagsglimt, og den går ut på følgende:
1. Respond and rework: Answer the questions on your blog, replace one question that you dislike with a question of your invention, add one more question of your own.

2. Tag five other people.  
 
 
Mine svar:
What is your current obsession? Pepsi Max, dessverre...

What’s for dinner? I dag tror jeg det må bli kjøttdeig og spaghetti. Guttene er kjempesultne når jeg henter de i barnehagen (evt er de vanedyr som mammaen) etter jeg er ferdig på jobb så de ønsker helst at maten står på bordet når vi kommer inn døra hjemme, så i ukedagene må vi ha rask middag!

What was the last thing you bought? Utenom mat må vel det være de nye lampene til stua som enda ikke er kommet på bloggen. Den som venter på noe godt...

What are you listening to right now? Spotify!

What is your favourite piece of clothing in your own wardrobe? Den nye kjolen jeg kjøpte på salg til 99 kroner på fredag. Jeg eeeeeeeeelsker den!

What is your favourite ice cream flavour? Jeg har skikkelig dilla på Lakris-is for tiden...

What do you think of the person(s) who tagged you? Randi virker veldig koselig og jeg har faktisk bittelitt dårlig samvittighet for at jeg enda ikke er ferdig men benken som hun sendte meg "oppskrift" på! Hun er ei super bloggvenninne og legger alltid igjen koselige kommentarer. Det gleder meg stort! Lise er en av mine aller nyeste bloggvenninner og hun er veldig kreativ og virker kjempekoselig. Dessuten er hun fra Nord-Norge hun også (? hun bor iallefall her...), og det er jo koselig med bloggebekjentskap fra samme område av landet!

If you could go anywhere in the world for the next hour, where would you go? Et sted der det var hvite strender og sol!  

Which language do you want to learn? Det måtte kanskje vært spansk, men jeg er ikke sikker.

What is your favourite colour? Turkis!

If you had £100 now, what would you spend it on? Noen nye klær til meg selv!

What book are you currently reading? Bruksanvisninga til min nye telefon... hihi

Describe your personal style? Personlig stil? Æsj, jeg vet ikke... Jeg liker klær som er komfortable! Jeg bruker mye tunika og tights - deilige klær!

What are you going to do after this? Siden jeg er på jobb når dette innlegget publiseres (hurra for forhåndsplanlagte innlegg!)  skal jeg fortsette å jobbe, hente guttene i barnehagen, lage middag og kose meg med de to små.

What are your favourite movies? Romantiske filmer, komedier og action. Jada, jeg liker litt forskjellig...

What inspires you? Inspirerende blogger som gir meg gode ideer jeg kan bruke hjemme hos meg selv.

What is your favourite fruit? Melon!

Name one thing you truly are looking forward to: Det er vel ikke for tidlig å glede seg til jul? ;)

Do you collect something? Mannen sier jeg samler på "mainnskit", selv kaller jeg det gamle skatter.

How many times do you press the snooze button before you get up? Mange, jeg misliker å stå opp!

What season of the year do you like the most? Jeg tror jeg må velge høsten. Det er så koselig når kveldene blir mørkere og vi kan tenne stearinlys og kose oss inne mens det er skikkelig ruskevær ute.

What is your favourite smell? Nyvaskede smågutter med vått hår og nyvasket hus!

What’s you favourite sweet? For tiden er det lakris, men er veldig glad i sjokolade.

What is your guilty TV pleasure? Frustrerte fruer, Grey’s anatomy og Privat Praksis.

What did you want to be when you grew up? Jeg tror jeg ville blir lærer slik som mamma.

Simple abundance – what does it mean to you? En koselig dag med de to små, kafétur i fred og ro med ei venninne, ei venninne som ringer bare for å snakke og koselige kommentarer her på bloggen.

Your best holiday memory in the summer of 2010?  Vi har mange fine minner fra denne sommeren, men mitt beste minne må vel være at jeg har fått et nytt bonustantebarn siden mi beste venninne fikk ei jente natt til lørdag. Åh, som jeg gleder meg til å møte den lille prinsessa.

Favorite song? Jeg har så mange favoritter, men i dag tror jeg det må være Kråkesølv sin låt Skredder.
Utfordringa sender jeg videre til:






Morsomt om dere vil ta den, men ingen tvang! Bildene i innlegget er av et nydelig fat jeg kjøpte på Loppis i vår. Jeg elsker det, og jeg synes det er så fint at det står fremme hele tiden.

5 kommentarer:

Vibeke / Mammas Hus sa...

Hohohoho!I'm in. ;) Må bare først. ;P (Kommer innen helgen er omme ;))

Unknown sa...

Artig utfordring, Victoria:)
Denne tar jeg med det samme... Jeg har vært så håpløs å ta utfordringer den siste tida, de bare koker bort i kålen for meg:/
Men denna tar jeg straken;) I promise;)

No.15 sa...

Kjapt levert! Artig!

Jepp, jeg er fra og bor i Bodø :)

Ha en finfin dag.

Og en kommentar til mammen: Mainnskjit du liksom....høh...

Randi sa...

Så artig :-) Og, neida, tida går jo så fort så det er heilt klart på tide å begynne å tenka på jula... :-D Og, takk for gode ord her. Har lurt litt på koss det gjekk vidare med den der benken ja.... ;-)
Ha ein fine dag vidare!
Klems

Forever Love sa...

Hei,
Yo-yoen brukes som mal ja:)

Kjekt å lest om deg:)

Ha en fin kveld.

Klem T