fredag, juli 23, 2010

Huff en PUFF

Fra Loppis forrige helg fikk jeg også en puff med meg hjem. Jeg var SÅÅÅÅ fornøyd da jeg kom hjem og skulle vise den til mannen i huset. Samtalen da jeg stolt viste fram puffen ble ikke helt som jeg hadde tenkt meg.

Jeg: Sjekk den fine puffen æ fikk me mæ heim!
Han: Ah...
Jeg: Men se da! Tenk kor fin den bi når æ får mala den og trekt den om. Det va jo et kupp, æ betalte kun 20 krone...
Han: Du dreg husan full av mainnskit som ikkje andre folk vil ha.
Jeg: Men denna kommer jo tell å bi så fin.
Han: Reclinern min va kjempefin som den va - trengte verken å trekkes om eller males, og den måtte æ sæll!

Jaja, da får jeg konkludere med at han aldri kommer over at han måtte selge den "fine" reclineren (som egentlig var stor og stygg, men god å sitte i).


Når jeg ser på bildet over kan jeg til en viss grad forstå at han ikke var over seg av begeistring, men den kommer til å bli bra - jeg lover! Han burde vite at han (mest sannsynlig) kommer til å måtte bite i det sure eplet og innrømme at den ble fin når den er ferdig, akkurat som han måtte da jeg hadde pusset opp skjenken jeg fant i kjelleren.



I kveld har jeg trukket den om, men den trenger fremdeles noen strøk med maling. Mulig jeg bare skal hive meg rundt å grunne den ikveld, for denne gleder jeg meg til å plassere i yttergangen.

13 kommentarer:

Vibeke / Mammas Hus sa...

Fiiiiiine!!!! :))))))))) (mennene våre er bare tullete ;p)

Lotta sa...

Eniiiiiiiiiiiiiiiig med Vibeke;) Superfine!!!:)

Ønsker deg en fortsatt fin helg:)
Klemmer

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Typisk menn!!☺

Syns den vart kjempefin☺

Klem M♥

Hasigamas mamma sa...

He he he, der måtte jeg flire litt!!! Akkurat som om det var et ekko fra hjemmet vårt... Tror nok mannen din må bite i eplet, ja -for puffen blir så fiiiiin!

Ha ei herlig helg!
Klem fra
Lise

Anonym sa...

Hihi... Hvor drar du på "loppis"? :)

Bdicte sa...

Haha, som å høre en av våres samtala:))

Puffen blei kjempefin!

Ha ei flott helg!! Og har du forresten fått overtalt noen til roadtrip lamme dæ??

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Hei Anonym! :)

Denne er kjøpt på Loppis i Sigerfjorden hvor vi bor. Ellers har jeg vært på diverse Loppis i nærheten her! :)

Randi sa...

Blir stilig den der når du er ferdig med den tenker eg. Er ikkje alltid så lett for desse menna å sjå det same potensialet som vi gjer... ;-)
Ha ei strålande helg. Her skal sola nytast!
Klems

Kathrine sa...

Flinka! Så pistolen funka godt? Puffen ble veldig fin! :-) Må vel ta meg et tak med de tingene jeg har stående her...må bare komme til hektene... ;-)
Gleder meg til neste "raid"...! :-P

Kath.

Unknown sa...

Hahaaa, den samtalen kjente jeg meg igjen i:)) Vet ikke hvor mange ganger skattene mine har blitt kalt mainnskjit!
Syns ikke du trenger å male puffen jeg, ser ut som den har en aledeles nydelig patina! Stoffet var stilig:)

Unknown sa...

Jo idag har det jammen meg vært herlig!!! Fantastisk at vi har slike dager innimellom, man setter mer pris på dem da;)
Hvordan går det med puffen (mainnskiten;))?

Unknown sa...

Ah, gleder meg!!

Rakel sa...

Sånn er det her i huset og, hehe..
Syns den vart kjempefin! =)