tirsdag, desember 22, 2009

Pulsen er nede i normalmodus

Jeg har senket skuldrene betraktelig etter innlegget i formiddag. Tre sorter småkaker er kommet i bokser, og bunnen til iskaka er stekt. I morgen skal isblandinga helles over og vips er den også klar. Nå skal eventuelle julegjester bare kommer. Jeg har også fått vasket og pyntet på loftet, så nå er det bare vasking her nede som gjenstår i morgen. Alt er under kontroll - så fremt jeg ikke finner på mer som skal bakes da...




På loftstua henger den store adventsstjerna vår. Jeg synes den er for stor til å ha her nede, men der oppe passer den fint. De to røde hjertene er helårshjerter her i huset. De er kjøpt på Engelskmannsbrygga i Henningsvær. De er utrolig skjønne, og jeg elsker de!




Loftstua er julepyntet og nissene er flyttet inn. Tidligere hang bildene på bildeveggen over sofaen her. Etter at de ble flyttet har veggen stått tom. I morgen skal jeg dra på Skeidar og se etter noen hyller eller bildelister for å henge der. Nå er jeg lei etter den tomme veggen! Hvis noen lurer på hvor mye de store kirsebærfargede høytalerne irriterer meg, kan jeg meddele at svaret er veldig.



Til slutt må jeg ta med et nærbilde av denne nissegjengen! Jeg lagde disse da jeg var 5 eller 6 år, og jeg syntes de var kjempefine da. Det er de jo slettes ikke, men de har fått innpass på loftstua i år, ikke for utseende sin del, men på grunn av gode minner.

2 kommentarer:

Havets Datter sa...

KOselig loftstue :)
Høytalerne er det bare å svinge malekosten på så blir de så fine så!! Det gjorde søsteren min, og de ble jo nærmest usynelige ;)

God natt!!

Bdicte sa...

Her er ikke pulsen helt rolig enda, hehe....men det kommer seg!!

Jeg vil takke deg for et koselig bloggår, og fine kommentarer!
God jul til deg og dine!

Stor klem!