mandag, desember 21, 2009

Snakk om å kjenne seg selv dårlig

Som jeg har skrevet tidligere skal vi feire jul sammen med min familie i Lødingen. Godt Isolert-mannen kommer hjem på lillejulaften og blir bare hjemme et par dagen før han må ombord igjen. Dette, i tillegg til at jeg og de to små skal reise til Bodø og feire nyttår, førte til at jeg bestemte meg for å kutte ut all baking i år. Vi blir jo nesten ikke hjemme, og jeg tenkte at jeg orker ikke å kaste masse kaker når det nærmer seg påske. Merk dere at jeg skriver tenkte i fortid. I går landet nemlig panikken i Godt Isolert-huset! For, vi blir jo kanskje hjemme noen dager i romjula, og det kommer jo kanskje noen på besøk, og det er jo sååå trist og ikke ha litt småkaker å by på hvis noen kommer innom.


Bildet er lånt fra Tine

Jada, jeg ble overrasket over at tankemønsteret plutselig endret seg for så dårlig kjenner jeg tydeligvis meg selv. I skrivende stund ser kjøkkenet ut som et katastrofeområdet, tre sorter småkaker (ja, det blir med tre) er under produsksjon, i tillegg til ei iskake som skal i fryseren. Jeg gjør med andre ord klart til kakekasting utpå seinvinteren. Snakk om sløseri, men her er det panikken som styrer...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kakespisetrollan fra bakkelia kjæm i romjula og spis opp kakan du bake!!!!!!!! :)namnamnam

*sne* sa...

Hehe... kjenner meg godt igjen i det du skriver. I år har jeg foreløpig kun bakt pepperkaker (les trykket ut figurer og pyntet)og biscotti. I morgen blir det konfekt :)

Havets Datter sa...

O LYKKE sier jeg bare!!! Den er herlig <3 Fikk såvidt revet den ut av eska før jeg måtte løpe på jobb, men nå skal jeg strax hjem å nyyyyte synet av den ;) Vet ikke hva taklampen koster...si fra om du finner ut av det da :)
Tuddelu..