fredag, desember 11, 2009

Sofakroken og julekort

Jeg tenkte det var på tide å legge ut noen bilder fra sofakroken, så jeg knipset noen bilder i formiddag mens guttene sov. Den svarte, alt for tykke gardinstanga irriterer meg noe voldsomt. Likevel har jeg ikke fått fingeren ut og kjøpt ei ny. Uansett, her kommer noen bilder




På bildet over sees sofakroken fra tv-stua. Dette er sofa nummer tre etter at vi flyttet inn, men endelig er jeg fornøyd. Sofaen er en modulsofa fra BoConcept i ullsoff, og den er helt herlig.



Her er sofakroken sett fra kjøkket. Gyngestolen er den jeg malte og trakk om i sommer, mens puffen er den jeg strikket etter oppskrift fra Pickles. Som dere ser har vi lite på veggene, men over sofaen henger det et veggord som her helt meg. Grunnen til at vi ikke har så mye på veggene er at jeg ikke har funnet det perfekte å henge opp enda, så inntil videre får veggordet gjøre jobben...



I vinduene står det for tiden to Amaryllis i full blomst, og jeg er imponert, om jeg må si det selv. I fjor kjøpte jeg en, men den ble det ingenting av.



I dag kom julekortene jeg bestilte på mandag. Selv om jeg ikke fikk tatt det perfekte julekortbildet i år (heller) er jeg ganske fornøyd med resultatet.



Ønsker dere alle sammen en fortsatt fin fredagskveld og ei riktig god helg!

Hmm... en lite oppdatering: Jeg sitter og ser på bildene fra sofakroken nå, og lurer jeg på om jeg burde hatt en matte under bordet. Jeg har stått knallhardt på at det ville jeg ikke ha, men nå ble jeg jammen usikker. Hvis jeg skulle hatt det, hvilken type og farge hadde vært bra tror dere?

6 kommentarer:

Guttemamma sa...

Herlig julekort!! Fint i stua di og snø utenfor vinduet..kosleig!! Ha en fin helg med guttene,klem fra meg

Inga sa...

hei!

Ang mobilblogging; jeg har lastet ned et program fra App-store som heter BlogPressLite. Det finnes mange app-er du kan laste ned, men denne er gratis og er, så vidt jeg har forstått, levert av de som lager blogger.com. Du må også ha Picasa web-albums aktivert.

Lykke til! :-) Hvus det er noe du lurer på, bare ta kontakt.

Havets Datter sa...

Kjempefin sofa!! Jeg tenkte ikke over at du ikke hadde matte før jeg leste det. Da måtte jeg gå tilbake å se :P Jeg er fan av matte under sofabordet. Syns det blir så mye lunere da ;) (og varmere å holde bena på gulvet) Men det er nå min smak.. Jeg ville valgt et lyst teppe!
Du finner nok ut av det :)
God helg, og Klem

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

Hei!

Æ e sjeldent i bloggeland førr tia.. men GU førr et hærlig julekort! Syns næssn de e finar enn de klassiske bildan. Fantastisk arti surken-bilde..*flir*:)

Og guttan e jo blidd så stor! E jo nån skikkelige staskara! (spesielt i bursdags-klean!)

Så må æ jo bare si at du e kjæmpeflink te å lage de koslelig i heimen:) -og te å førtæll om de her!

Keep it up!

Fru Bakken sa...

Hei:o)
Så koseli dere har det:o)
Et lyst floss teppe hadde blitt lunt og fint.
Men ikke misforstå, syns det var fint uten også!!!
Ha en fin lucia i morgen:o)