onsdag, mars 16, 2011

Hekling (igjen), ommøblering og litt stue i en salig blanding ♥

Etter at det nye skapet mitt kom i hus har jeg vært helt nødt til å ommøblere litt i stua. Skapet ble plassert der amerikakista sto, og amerikakista ble plassert der den svarte gamle kista sto. I tillegg har jeg fjernet gyngestolen og puffen - iallefall inntil videre. Ikke den aller største ommøbleringen, men litt forandring gjorde likevel godt.


Det er mulig dere er lei av å se mine hekleprosjekter, siden det virker som om jeg aldri får nok av å hekle. Eller vent; jeg får jo veldig fort nok, men så glemmer jeg like fort og setter igang med et nytt prosjekt. Like greit at hukommelsen min ikke er noe å skryte av for nå har søstra mi ønsket seg pledd til bursdagen sin i juni.


Pleddet jeg har heklet nå har bare hvite ruter, men de er heklet sammen med blått og har blå kant rundt. Pleddet skal egentlig være sengeteppe hos Nikolai, men etter at Benjamin sa at han også måtte få et sånt pledd har det fått foreløpig opphold i stua. Her skal det få være frem til jeg tar meg sammen og hekler et til slik at de kan få hvert sitt. Mammaen skal ikke bli beskyldt for å være urettferdig altså!


For dere som ikke har fått det med dere kan jeg informere om at det er vennesalg på Kid Interiør frem til lørdag, noe som innebærer at det er 40 % på stort sett alle varer. I dag har jeg derfor vært og kjøpt meg nye gardiner. Før jeg gikk inn var jeg helt bestemt på at jeg ikke skulle kjøpe nye gardiner til stua hvis jeg bare fant helt ensfargede hvite som jeg likte. Vil dere gjette hva jeg kjøpte? Korrekt, ensfargede hvite gardiner! Da jeg kom over de glemte jeg visst at det jeg egentlig skulle se etter var nye laken, dynetrekk og gardiner til soverommet... Ja, men da blir det vel en tur på Kid i morgen også.


Nå skal jeg skal prøve å mote meg opp til å sy nye liftgardiner til tv-stua av to av gardinhøydene jeg kjøpte i dag. Når jeg skriver 'prøve å mote meg opp' er det fordi jeg er redd sofaen har all makt over meg ikveld, men jeg skal iallefall prøve. Håper dere alle har en super onsdag!

12 kommentarer:

Hasigamas mamma sa...

Hi hi, du er bre herlig! Klart du må ta deg en ny tur i morgen! Så lys og fin stua er altså! Kjekt å ommøblere litt av og til! Og jeg må jo bare bøye meg i støvet over hvor flink du er til å hekle! Sofaen har all makt over meg også i dag... :)
Klem
Lise

No.15 sa...

Flinke hekledamen. Og nydelig, nyyydelig stue.

Klem

Anonym sa...

Det ble veldig fint og lyst i stua! En fin vår stue. Hekleteppet ble kjempe fint! Du er flink!
Klem fra Igi

Anonym sa...

Lekker stue og flott
lappeteppe,flinka.
Klem fra Mette.

Fru Schenk sa...

For et lekkert teppe! Nydelig, så flink du er :o)
Ønsker deg en fin torsdag :o)
Hilsen Ingebjørg

-Kamilla- sa...

Så flott det teppet ble!! Litt ommøblering gjør seg, og dette ble jo riktig fint :0)
Har lest alle innleggene dine som jeg har gått glipp av, nydelig skap du har funnet deg!! Blitt enig med deg selv hvilken farge du skal ha på det??
*Klem*
-Kamilla-

Unknown sa...

Herlig teppe!! Jeg blir visst aldri ferdig med noen hekle/strikke prosjekter om dagen jeg...:/

Gardinene ble kjempefine!! Joda, de er ganske like, men jeg ser godt forskjellen! :)
Og de putene der var vel ikke der sist jeg var hos deg?! Vært innom der idag?

KLEM KLEM!

Jatte sa...

Hei på du!

Så FINT pledd♥ skjønner begge guttene vil ha slikt ja, kjempelekkert!

Kisten var også utrolig flott, ønsker meg en slik jeg også:)

God Helg,
Klem Jatte♥

Bdicte sa...

Hei!
Så herlig å flytte litt rundt på møblan! Her har stua også fått seg en ny vri. Men er ikke heeelt sikker på hvor fint det ble, så får se om det blir blogga:))

Klem
Benedicte

Vibeke / Mammas Hus sa...

Jeg vil vine i den soafen!!!!!!!!!!!!



♥ ♥ ♥

PS: Heklefantomet; Come rescue me!

Veronica sa...

Elsker kista di. Den er kjempekul!
klem

Marit ♥♥♥ sa...

Kjempefint med amerikakista ved siden av sofaen. Jeg tror jeg hadde malt skapet hvis det var mitt, men det er veldig stilig med noe som bryter litt også.

Knallfint hekleteppe. Skulle ønske noen kunne lære meg å hekle!!! Må være greit på nattevakter med litt håndarb.

Må få blogget herme-bordet mitt snart...
Klem Marit :)