lørdag, mars 26, 2011

'Nytt' soverom

Her har det vært uvanlig stille den siste uka, men under kan du se bilder som viser et av prosjektene jeg har hatt gående i uka som har gått... Soverommet har fått en liten overhaling med maling og det føles godt å endelig ha det gjort etter at jeg har hatt det på to-do lista mi i snart to år. Veggen bak senga var turkis og det føles godt å være 'kvitt' den farga nå. De andre veggene er også malt, og det samme er både lister og foringer så nå er det endelig på stell der inne. Dersom det kommer så mye som én kommentar til (for joda, noen har allerede fått sett rommet) om at det ikke er forskjell på den gamle fargen og den nye blir det bråk. *ler*



I åttekantvinduet står det en kasse med noen interiørblader lett tilgjengelig dersom man skulle ønske å lese litt på senga. Det er alltid gøy med litt ny inspirasjon, men 'problemet'mitt er at jeg veldig sjelden kommer meg så tidlig i seng at jeg orker (eller rekker) å lese før jeg sovner.


Nye kroker - som det selvfølgelig er forbudt å henge klær på - er skrudd opp. Jeg må nok skru ut skruene og spraye de hvite når våren en gang kommer, for det er ikke spesielt pent slik det er nå. I et bittelite innfall av økonomisk bevissthet fant jeg ut at jeg skulle bruke de gamle stuegardinene på soverommet, noe jeg forsåvidt er fornøyd med. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke la opp gardinene før jeg skulle prøve de for det ser ut til at det er veeeeldig vanskelig å ta de ned igjen...

Ei ny hylle er også kommet opp, men siden jeg venter på noen kroker som er i bestilling får den blogges senere. Nye (gamle) nattbord og nye (spillernye faktisk) nattbordlamper er høyt på ønskelista så vi får se hva våren og sommeren bringer. Det er ikke så enkelt når man ikke finner de heeeelt perfekte...

Håper alle har en strålende lørdag. Her holder vi på å snø nede mens jeg lengter etter våren og malesprøytevær!

11 kommentarer:

Ninni sa...

Gøy med forandring! Ut i fra bildene, ser det ut som om vi har nokså likt soverom.
Godt å vite at det ikke bare er meg som har planer som tar lang tid før de blir utført:)

Har en aard til deg som du kan finne her:

http://ninnisbloggeverden.blogspot.com/

Klem

Ninni sa...

En award skulle det være:)

Anonym sa...

1. Har ikke veggen vært hvit lenge? Et par år?
2. Interiørbladene kan du ha på din side, åsså setter du inn noen blader "Villmarksliv".
3. Gardinene e fine.

Anonym sa...

"malesprøytevær".. Ü

Du e så flenk å årne, og så flenk å hekle! Når æ får mæ skikkelig hus (som e eie og kan pusse opp) så ska æ be dæ om gode råd! Be prepared..;)

Ha ei goo helg viare og hils guttan!

Kj:)

Mamsen sa...

Deilig å ha ett nytt oppusset rom. Gleder meg også å få ferdig soverommet. For her ligger vi i haug (til kjelleren blir ferdig) OG det brukes også til lager for tiden...
Ha en fin lørdagskveld!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Åh, jeg har så mye planer for påskeferien. Unger på hyta, mor og far skal flikke i hele huset!

Flinkis som går på prosjekt etter jobb! Og så lekkert sengeteppe - ii blått ♥ :D

Unknown sa...

Rommet er nydelig:o) Synes ikke det gjorde noe om gardinene var litt lang.
Kjempefint :o)
Klem

Anonym sa...

Det ble veldig fint! Her inne sover du godt tenker jeg.
Klem

Unknown sa...

Fiiiiine rommet!! :)
Hekleteppet er bare sååå lekkert! Jeg har begynt på et nytt prosjekt nå (som sikkert ALDRI blir ferdig) :)

Håper du sover bedre uten bildene, jeg ble ikke helt fortrolig med dem heller, så de ligger i garasjen enn så lenge..;P

KLEM!!

Alhana sa...

Så fint soverom dere har fått,
så flink du er Victoria :-)

Line sa...

Hei! Er det ikke enklere å flytte gardinstanga opp, i stede for og legge opp gardinene? Når man har gardinstanga litt lengre opp enn vinduslista, ser takhøyden høyere ut også :-)