torsdag, juni 30, 2011

Treåringene setter spørsmålstegn med mammas innkjøp...

En sjelden gang (eller for noen, ganske ofte) er det slik at man kjøper ting uten å ha noen klar formening om hva man skal bruke de(n) til eller hvor man skal ha de(n). I ettermiddag var jeg innom 'På Ræk' og da jeg oppdaget disse søte boksene fra Bloomingville klarte jeg rett og slett ikke å la de stå igjen i butikken. Bokser får man vel alltids bruk for og så var de jo så fiiiiiiiiiine.


Vel hjemme igjen pakket guttene ut av posen og det gikk ikke lange stunden før jeg hørte: Mamma, ka ska du bruk dissa tell? Jeg trodde nesten ikke mine egne ører da treåringen satte spørsmålstegn med kjøpet mitt. Nestemann kunne ikke være noe dårlige og sa  Ja, mamma, ka ska du bruk dissan tell? Jeg ble nærmest målløs, noe som ikke skjer ofte, men sa at jeg ikke var helt sikker. Mamma, ska vi kanskje bære pynte med de? Fremdeles rimelig sjokkert svarte jeg at det kunne vi jo gjøre. Neste sjokkartede opplevelse var da guttene begynte å sette boksene rundt i stua og kjøkkenet for å pynte med de. De lurte veldig på om det ble fint og om vi kunne ha det sånn. Jeg tenker at med dette interiørengasjementet i en alder av tre år er det mulig vi får noen interesante episoder fremover


Dette betyr vel strengt tatt at jeg heller burde vært ute og malt den lille sittegruppa til Nikolai sitt rom nå mens guttene sover for å unngå diskusjoner om fargevalg, men latskapen ser ut til å ha tatt overhånd - i kveld også! Det ligger derfor an til at kvelden heller brukes i sofaen med pc og tv i umiddelbar nærhet.

Håper alle har en strålende kveld!

13 kommentarer:

Unknown sa...

Hahaaaaaaa, ler meg ihjel!! Herlige ♥B&N♥

Kanonfine bokser! Hadde hun flere???

Unknown sa...

Mulig jeg slenger innom en tur på mandagen;))

Unknown sa...

Hahaa! Jammen det er jo typisk!!

Kathrine sa...

Hihi! De e nu hærlig de guttan! Ja, det blir jo spennanes å lese neste episode... ;-)

God kveld! ;-)

K.

Signe sa...

Så fine! Må se å komme meg til Sigerfjorden en dag jeg også.
Og den skal tidlig krøkes osv ;)

Torsdagsklem fra meg

Vibeke / Mammas Hus sa...

Hahahahaha! :))))))))) Herlige ♥

Så du etter skilt til meg??

PS: Sååååå fin header du har laget! I love!!

Kathrine sa...

Ja, nydelig header! Fiiint hjerte! ;-)

K.

Oss på Tverråmoen sa...

Hehe :) Herlig kommentarer :)

Ønskedrømmen sa...

Hehehe, herlige gutter og nydelige bokser!
Håper hun har flere når jeg plutselig finner, og ramler innom butikken! ;)
(Har bare vært 1 gang før i Sigerfjord, men vet godt hvor bensinstasjonen er, så jeg finner den sikkert! Gleder meg!)

Klem

Anonym sa...

Blir nok interiør designere de guttene dine :-)
Skjønner godt at de likte boksene - lekre!
Klem

Ingvild B sa...

Hehe, herlig
Kloke gutter! =}

-Kamilla- sa...

Herlige gutter!!
Boksene var jo super lekre, også så praktisk da!!
*Klem*
-Kamilla-

Frøken H sa...

Hehe! Fikk meg en god latter her nå! ;) Herlige gutter da! Jeg har nemlig tenkt på noe av det samme når 2-åringen her hjemme sitter på gulvet og blar i interiørbladene mine og sier: "Se mamma, så fint!" Hehe! Boksene dine var forøvrig kjempe fine, så skjønner godt at dem ble med deg hjem! ;) Ha en fortsatt fin helg!

klem Frøken H