mandag, juni 13, 2011

Litt uterom

Inngangspartiet på Godt Isolert-huset kan nesten gå rett inn i kategorien 'katastrofeområde'. Det mangler platt, og det er bare den gamle murklossen som  fungerer som en slags trapp foran døra. Rett og slett skikkelig trist, og jeg har aldri orket å gjøre noe for å få det koseligere her ute. Jeg har tenkt at det kan vente til platten kommer på plass, men etter å ha ventet og ventet og ventet enda litt til er jeg fremdeles uten platt... I formiddag tenkte jeg derfor at det var på tide å gjøre det litt hyggeligere der ute. Etter å ha vært en tur på den nye interiørbutikken her i Sigerford, 'På Ræk' (link til facebooksiden), fant jeg fram borr og diverse ting jeg hadde liggende og satte i gang.






En stykk rækved fra fjæra her i Sigerfjorden ble utrustet med knotter fra 'På Ræk' og litt hyssing og kom opp på veggen ved siden av døra. I tillegg til å henge i hyssingen ble selve rækveden spikret fast i veggen. Jeg orker ikke å sitte inne og høre på at den slår i veggen når det blåser, og jeg orker iallefall ikke å gå ut og ta den ned når det blåser hvis jeg kjenner meg selv rett. På A-knotten henger det et gammelt spann jeg fant i kjelleren sammen med mine nye hageredskaper fra 'På Ræk'. På B-knotten henger det et hjerte som jeg egentlig bare har brukt å ha ute i jula, men som jeg ikke har klart å ta ned i år. Det er jo så fint, og det er vel ikke så julete eller? På C-knotten henger Ramsign-skiltet jeg vant i en giveaway hos Tyrifryd rett før jul. Endelig kom det opp på veggen!! Værstasjonen og termometeret er også kjøpt 'På Ræk'. Da jeg hadde fått dette på plass bar det ned i kjelleren for å hente opp det gamle melkespannet (som fulgte med huset) og spannet jeg kjøpte på loppis i fjor sommer. De fikk selskap av den nye vannkanna mi (også den er kjøpt 'På  Ræk'), og jeg så med en gang at jeg bare måtte ha en Hortensia i spannet. Flaks for meg var plantesenteret åpent i dag så jeg og guttene var innom der før vi dro på stranda i ettermiddag. Som om ikke det var nok flaks på en dag; på stranda fant jeg den herligste stigen som måtte bli med hjem. Var den ikke flott? Dermed var inngangspartiet komplett hvis man ser bort fra platten som fortsatt mangler.

Håper alle har hatt en flott pinse!

14 kommentarer:

Guttemamma sa...

Kjempekoselig har du gjort det!!
Og ang peoner, sette i gang, du kommer ikke til å angre:-)
Klem♥

Lone sa...

Kjempefint inngangsparti! Flink du er! Skal ta mæ en tur å se på nybutikken i sigerfjord,sikkert rålekker, gleda mæ:)

Ha en fin sommerkveld! Hilsen fra "over fjorden" ;)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så kjempefint!!! :) Nå er den plassen verre i ditt hode enn i mine øyne, selv i trist høstvær, men dette ble lekkert!!

Gleder meg til sommerkveld hos deg også jeg ♥

Annfrid sa...

Så fint!!!!!
Heldig du som fant en så fin stige.

Ønsker deg en fin ny uke.

Klem

Barbro sa...

Så flott det ble hos deg!! Du er veldig kreativ:-)
visste ikke at det fantes interiørbutikk i Sigerfjorden. Men jeg så jo av FB-linken at den var ganske så nyoppstartet. Dit må man jo legge en visitt en dag. Har jo snart tur dit likevel :-)

Ønsker deg en fin kommende uke
Hilsen fra Myre :-)

Kathrine sa...

Guri korr flink du e! Nesten så æ også må sett i gang her...har malt ferdig (nesten - bare ett strøk igjen!) sørveggen idag, holder været seg får vi kanskje ned stillasen, og vi kan konsentrere oss om mer lystbetonte ting - når vi ikke er på jobb... Forresten, det var et nydelig fint hjerte du hadde...hihi! Er det hjemmelaget? ;-)

Kath.

Anonym sa...

Så flott du har gjort det! Så gøy å finne en så flott stige på stranda!
Klem

Havets Datter sa...

Kan ikke huske at det var noe katastrofeområde, men dette ble jo riktig så fint!! Også er det jo ikke minst gøy å shoppe litt nytt ;)

Unknown sa...

Såååååå fint Victoria!! Mainnskiten ble riktig lekker ute på husveggen, og alt det fine du har hengt der! Flinkis!
Har du funnet den stigen der??? Snakker om SKATT!

Skjønner jeg må ta meg en tur På Røk snart, ser ut som de har mye fint!

Savner deg, søta;)
KLEM

Fjellets datter sa...

Så flott du har gjort det, nydelig!
Har fulgt bloggen din lenge og har nå startet egen blogg, har lagt meg til som følger av deg, håper det var ok.
Klem fra Kristin

Villa Minde sa...

Så fint det ble! Gjør ikke noe at det mangler en platt - ingen som ser det når det er så mye annet øyegodis der! ;o) Kjempefin og inspirerende blogg du har, jeg gleder meg til å følge deg videre! Ha en super dag! Klem fra meg

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kjempekoseleg ute med deg☺☺

Eg stemme for pallebord ;) La det andre stå i kjellaren ei stund til.... ;)

Klem M♥

Bondekjerringa sa...

Utrolig stilig med drivveden. Har aldri sett den versjonen før, så sier takk for tipset! :)
Og ønsker deg selvfølgelig god helg i nydelige Nord-Norge :)

Signe sa...

Har de mykkje fint 'På Ræk'?
Tenker æ må ta mæ en tur dit snart :)