tirsdag, juni 07, 2011

Handarbeid til ei lita prinsesse ♥

Jeg er på langt nær noen hekleekspert, men da jeg kom over oppskrifta på kjolen under hadde jeg allerede bestemt meg for å lage en slik til ei lita prinsesse som fyller år i sommer. Det har blitt noen telefoner til mamma når jeg ikke har skjønt oppskrifta, men jeg har heklet den helt selv. ♥ ♥ ♥ 


Litt skryt av seg selv må vel være lov når man har laget sin første kjole? Jeg er iallefall kjempefornøyd og synes selv kjolen ble supersøt. Nå holder jeg på med matchende lue. Ikke fordi lua er superpraktisk, men den er virkelig supersøt. Bilde kommer nok etterhvert.

Og forresten, ei på jobb spurte meg om jeg kunne lage en slik kjole på bestilling (noe jeg ikke har bestemt meg for om jeg skal enda), men hva tar man for en slik kjole da? Hva ville du betalt når garnet koster rett i underkant av tohundre kroner?

Her er ungene i seng og jeg gleder meg til Fruene! ♥ ♥ ♥ 

16 kommentarer:

Anonym sa...

Nyyydelig kjole - tipper lille Pippilotta kommer til å bli helt uimotståelig i den ;-)

Tror de som driver med sånt har en regel om at de tar enten dobbel eller trippel materialpris. Men her er det jo faktisk snakk om ganske mange timers arbeid...

Karen

Anonym sa...

Hei

Kjolen er heilt nydelig. Vurderer å hekle den sjøl.
Eg ville nok i allefall tatt dobbel materialpris om eg skulle ha solgt den.Ikkje mindre.Det er jo handlaga og unikt.
Er berre synd det er ikkje alle som forstår verdien og arbeidet bak noko slikt.

Du er flink!!!

Lene

Vibeke'n sa...

Så fin!!! ♥ Men litt liten til Hedda tror jeg. *fnise*

Du er så superflinkis!!!! (Og tenker 450,- er fin pris!)

Veronika sa...

Kjempesøt kjole! skal du hekle en til dæ sjøl også;-)
Burde ihvertfall ta det dobbelte av det garnet kosta.

Stor klem

Randi sa...

Å så søt! Herleg kjole. Så flink du er :)
Eg har framleis ikkje lært meg å hekla, så får halda meg til symaskina eg.... :-D
Var bra du sa Fruene, hadde heilt glemt at det var tirsdag i dag eg...
Då får eg gjera meg klar her ;-)
Klem klem

Hasigamas mamma sa...

For en nydelig kjole!! Du har vært så flink!! Jeg er imponert! Aner ikke hvor mye jobb det er, SER i alle fall ut som om det er mye jobb, så jeg tenker vel også dobbel garnpris på kjolen!
Kos deg med Fruene!
klem
Lise

Anonym sa...

Så fin kjole!
Vanskelig å prissette håndarbeid...
Klem

-Kamilla- sa...

åååå!! Så fin!!! Klart du kan skryte av deg selv når du har laget noe som er så flott :0) Er enig med Vibeke over her og synes 450,- høres fornuftig ut.
*Klem*
-Kamilla-

Annfrid sa...

Så fin kjole, du har virkelig god grunn til å være stolt.
Skjønner godt du sliter med prisen, jeg synes også slikt er vanskelig.

Klem

Anonym sa...

WOW så fin♡
Flinka :)
Vanskelig med pris ja...kanskje noe med 400?

Klem Anita

Unknown sa...

Det var en lekker kjole. Synes du i alle fall skal doble prisen. Jeg personlig tror jeg ville tatt 500,- for en sånn kjole når du tenker på hvor mye arbeid som ligger bak:o)
Takk for din kommentar, det var godt å høre at jeg ikke er den eneste som ikke har blogget eller kommentert så mye i det siste.
Svar på ditt spørsmål: Ja, det er picoter rundt kanten på kurven.
Klem

Tussi sa...

For en fin kjole - og nydelig farge!
Synes dette med prising på handarbeid er veldig vanskelig, men du kan nå i alle fall doble, ja..
Ha en fin onsdag :)

Lindas Lille Leilighet sa...

For en nusselig kjole! Helt skjønn<3 Hvis garnet koster ca 200..og nå vet ikke jeg hvor lang tid du bruker på å lage den..Men 400-500 kr synes jeg kanskje høres greit ut:) Du kunne jo kanskje bare hekle mange sånne og lage blogg-shopp;) hihi

Frihet sa...

Nydelig kjole!!!

Unknown sa...

Ååå, herlighet. Så flink du er. Mektig imponert faktisk. Skal du på Glansdagen forresten?

klem

Unknown sa...

Søkke ta, du er driftig OG dyktig! Åsså så herlig å se såååå mange fine innlegg fra deg den siste uken!
Me like!!