fredag, februar 12, 2010

Lekeoppbevaring

Jeg sitter hjemme og surfer litt på nett, leser blogger, ser litt rundt i nettbutikker, og man skulle vel strengt tatt tro at jeg da hadde det som plommen i egget... Dette er første dag jeg bare er hjemme og gjør ingenting, mens guttene er i barnehagen. De andre dagene denne uka har jeg sørget for å ha flust av avtaler, men i dag har jeg ikke det. Da jeg kom hjem tok det vel nøyaktig 30 minutt før jeg kjedet meg og savnet guttene. Nå skal jeg benytte anledningen til å vise fram noe jeg lenge har tenkt å blogge, men som aldri har blitt gjort. Da vi bestilte varer fra IKEA i høst, bestilte jeg en Expedithylle som jeg hadde tenkt å ha på badet. Mannen i huset var ikke helt enig i at vi skulle erstatte stellekommoden med den, så da måtte planene endres litt.


Derfor har den fått plass i tv-stua, og er blitt oppbevaringsplass for stort sett alt av leker. Guttene har rom på loftet, så foreløpig er det stua som er lekeplass. Jeg synes det er utrolig kjekt å kunne pakke alt av leker bort når kvelden kommer (selv om man ser lekene gjennom kassene nederst da), slik at stua blir voksenområde når guttene har lagt seg.


Jeg har også sortert lekene i de ulike kassene/skapene, så nå finner guttene lettere det de vil ha tak i. Mannen i huset var skeptisk til hvor lenge det systemet med sortering skulle holde, men siden jeg vet at han leser bloggen kan jeg fortelle han at det fremdeles fungerer utmerket...!

Ønsker dere alle ei super helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lur løsning på leke utfordringer!

Håper dere får en fin helg!

♥HverdagsHjerter sa...

Gode oppbevaringsløsninger er et must!! Og man finner stadig nye...ihvertfall jeg:-)
Er du kystvakt enke?? Samboern min jobbet på kystvakta i noen år han å. Godt å ha han hjemme hver dag, men savner lønna og fritida. Det var litt av en overgang når han begynte å jobbe på land. Liker meg godt alene i perioder, og plutselig så var han over alt hele tia!!;-) Men nu går alt så meget bedre:-)) Go`helg.-)