fredag, juli 06, 2012

Vakker og hvit

For et par år siden kom jeg over ei gammel Amerikakiste i en sommeråpen antikvitetsbutikk ikke så langt unna her jeg bor. Den var slitt og ikke noe pen å se på i det hele tatt så jeg kjøpte den og tenkte at den kunne males. Jeg hadde ikke noen plan for hvordan den skulle males, men jammen var jeg innom mye forskjellig før jeg endte opp med å male den hvit. 


I dag er jeg knallfornøyd med at jeg endte opp med å male den hvit. Både selve kista, beslag og hengsler ble malt i vannbasert Lady 40, og den er faktisk like fin i dag som da den var nymalt. Nå er jo ikke dette et møbel som er utsatt for en voldsom slitasje, men jeg hadde faktisk ikke trodd den skulle holde seg fin så lenge.


Saueskinnet ligger henslengt over kista, og det er kanskje egentlig på tide å pakke det bort siden vi er kommet til juli. Problemet er vel at jeg liker det så godt akkurat der og at jeg synes det 'luner opp' i stua. Jeg kan jo kanskje vurdere å pakke det vekk og heller ta det frem til høsten igjen. *smile*


Bildet som skimtes bak kista er en bursdagsgave fra ei venninne. Det er forsatt ikke kommet på veggen, siden jeg ikke har klart å bestemme meg for hvor jeg skal henge det. Nå har jeg kanskje en liten plan for plassering, men jeg trenger å finne malelysten min før jeg kan dra akkurat det prosjektet i land. Den som venter på noe godt..., vet dere... *ler* Kanskje en dag snart...

Ha en super fredag!


8 kommentarer:

Anonym sa...

Så herlige kiste og så fin den var i kvit,maling kan virkelig gjera underverker med ting:)
Eg og har et skinn liggande men synest det er så dekorativt at eg lar det ligge,synest det var fint oppå kista eg:)nydelig bilde!
Fine helg til deg!
Klem fra Lillian:)

Marits Hverdagsgleder sa...

Den ble jo superhvit i hvitt da :) Lekkert med skinnet også. Mange fine bilder her inne av flott interiør :)

EtterRegnet sa...

Nyydelig kiste ;)
Å det saueskinnet e vell ikkje vits å pakke bort me den sommer'n som vi har her i Nord...
Vesst ikkje dåkk kanskje har litt bedre vær enn her ;)

Hiltonfruen sa...

WOW- den var bare superfin!!
Tusen takk for deilig inspirasjon- vet du- Jeg har vært så i tvil om en nesten lik kiste. Mine foreldre har en stående på loftet, har flere ganger vudert frem og tilbake. Etter å ha sett din vet jeg nå hva jeg skal gjøre med denne:)
Fine kvelden til deg!
Sommerklem Monica.

Signe sa...

Denne er bare helt sjukt fin, sånn passelig misunnelig på den kan man si ja ;)

Ha en fiiin helg!
Signe

Hasigamas mamma sa...

Kista er superfin! Og bare la skinnet ligge -jeg har tre av mine året rundt :)
De er jo så dekorative!
Håper du nyter herlige sommerdager!
Hyggelig å høre fra deg!
klem
Lise

Vibeke / Mammas Hus sa...

Vi har en ganske lik kiste i kjelleren, den får bli som den er, rett og slett fordi jeg ikke gidder å male. *ler*

Din er superfin ♥

nr.15 sa...

Drømmer om ei skikkelig kiste selv<3
Din var kjempefin:))