lørdag, juli 07, 2012

Mitt hvite Norgesglass som vase

I mars fikk jeg en herlig gave, nemlig et hvitt Norgesglass i benporselen. Det er laget på Engelskmannsbrygga i Henningsvær, og jeg har tidligere skrevet om Norgesglasset her. Jeg har til nå kun brukt det som lyslykt, men siden det er glasert på innsiden tenkte jeg at det var på tide å teste det ut som vase. 


Jeg plukket noen vakre blå lupiner som passet perfekt i Norgesglasset. Jeg har helt dilla på blått om dagen så det passet perfekt med blå blomster. Lupiner er så fine og de får meg til å tenke på hagen hos farmora og farfaren min. ♥♥♥ Herlige barndomsminner altså. Hun har et blomsterbed med en diger stein (ja, den føltes diger da, men da jeg tok den i nærmere øyensyn i fjor sommer var den ikke så fryktelig stor likevel *ler*) i midten. Det var fantastisk gøy å stå på steinen for så å hoppe over lupinene. Jeg har aldri vært spesielt atletisk av meg så jeg regner med at lupinene der var noe bustete i toppen... *smile*


I går var jeg og guttene på besøk i vakre Henningsvær, og jeg var atter en gang innom Engelskmannsbrygga (og de andre koselige butikkene i værret). Skal du til Henningsvær i sommer anbefaler jeg så absolutt en tur innom alle butikkene. Det er kjempekoselig og mye fint å se på. Skal du til Lofoten, men har ikke lagt inn tid til å besøke Henningsvær, bør du absolutt finne tid til å ta turen. Henningsvær er, som jeg har skrevet tidligere, Lofoten på sitt aller beste. 


6 kommentarer:

Frøken H sa...

Åh, det hvite Norgesglasset var nydelig! :) Heldiggris som har fått et i gave! ;) Nyt resten av lørdagskvelden! ♥

Klem Frøken H

Signe sa...

Det var jo bare den perfekte vasen da :)

Og hvorfor i all verden har vi bare blå lupiner her oppe i år? Har ikke sett en eneste hvit eller rosa enda!

-Signe

Anonym sa...

Så nydelig med kvitt norgesglass,første gang eg ser det:)Er det ikkje ein barnesang eller noko anna sang som handler om Henningsvær,kommer ikkje på sangen:)
Klem fra Lillian:)

Bdicte sa...

Jaaa, vi skal til Lofoten! Glede mæ masse!
Skal bo 5 daga i rorbu på Reine. Men skal selvsagt innom Henningsvær også:)

Klem!

Hiltonfruen sa...

For et lekkert Norgesglass!! Et slikt et kunne jeg også tenkt meg.
Veldig fint som vase også. Nydelige blomster:)
Takk for koselig besøk inne hos meg:)
God helgeklem til deg.

Hasigamas mamma sa...

så LEKKERT det var! Elsker også lupiner! Prøvde å sette ut noen ved hytta, men de klarte seg ikke dessverre... trodde de omtrent var som pesten, men der tok jeg feil gitt... he he...
Lofoten... ahhh, har ikke vært der på mange år nå. Finnes ikke vakrere sted!
Ha en fortsatt super sommer!
Klem
Lise