onsdag, juli 04, 2012

♥ Smak av sommer ♥

I barnehagen til guttene har de ei whiteboardtavle hvor de skriver litt om hva de har gjort inneværende dag. I dag måtte jeg smile da jeg kom for å hente guttene for da kunne jeg lese 'i år kom sommeren på en onsdag'. *ler* Vi har jo ikke, som jeg har skrevet tidligere, hatt mange godværsdagene til nå, så da sola skinte fra stort sett skyfri himmel i dag ble det visst sommerstemning umiddelbart.


Nytt på det lyseturkise brettet mitt som faktisk fortsatt har sin originale farge er Norgesglasset med et kubbelys i. Nå er ikke behovet for stearinlys kjempehøyt om dagen siden det er lyst her 24/7, men de er jo fine likevel da. Den runde telysestaken i front på brettet er også ny på lysbrettet, men den har vært plassert i et skap i lang tid, men har nå kommet frem i lyset igjen. 


Som jeg skrev i går skulle jeg og ei kollegavenninne begynne på Rikshospitalets suppekur i dag, og det har vi gjort. Jeg føler meg kjempeslank allerede! *lermegihjel* Uansett, dagens meny består av suppe og frukt, så nå har jeg skjært opp litt vannmelon som jeg skal kose meg med. Vannmelon har, i likhet med jordbær, en herlig smak av sommer. Noe annet jeg synes smaker sommer er rabarbra. Ei på jobb hadde med seg en handlepose med rabarbra til meg i dag mot at jeg bakte ei rabarbrakake for å ta med på jobb i morgen. Kjempekoselig det - dersom du ser bort fra at jeg i morgen kun skal spise suppe og grønnsaker *ler* men bake skal jeg jammen gjøre likevel!

Håper onsdagen din er fin.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Friske og sommerlige bilder:)

Lykke til med slankingen:)

Klem Linda

nr.15 sa...

Suppekur? Burde sikkert det ja:(
Blåfargen på brettet er nydelig!

Bdicte sa...

Haha, bra melding fra barnehagen:))

Æ bare elske det brettet! Nydelig farge.

Ønske dæ all mulig lykke og utholdenhet med suppa - eneste slankinga æ fikse e som kjent konto- og skapslanking, hehe!

Klem
Benedicte

salige lavendel sa...

Dette var lekre bilder, digger det turkise brettet ditt!! Så flink du er som går på suppekur. Sikkert bra for kroppen.

Anonym sa...

Så flotte bilder og særlig det turkise brettet ditt var fint:)håper dere får mange godværsdager framover,må nesten slippe alt å nyte det visst det kommer sol:)
Klem fra Lillian:)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Her kom sommeren sånn en dag i uka. ;P Og ikke i helgene.

Koselige bilder ♥