mandag, juli 02, 2012

Mandagstema: Godt Brukt

I går kom jeg over den koselige bloggen Alt som er Vakkert. Helene som skriver bloggen presenterer hver uke et mandagstema hvor vi kan linke opp våre innlegg som passer til ukens tema. Denne uka er temaet 'godt brukt', og jeg tenkte at jeg skulle hive meg med. Selv om jeg senest i går viste bilder av den gamle skyvesenga i stua var det ikke tvil om at denne måtte vises frem i dag igjen. Et fantastisk møbel kan vel ikke vises frem for ofte, kan det vel? *smile*



Det jeg synes er aller mest sjarmerende med den gamle senga er at man helt tydelig ser slitasjen på kanten hvor man gjennom år har gått inn og ut - sikkert kjempesliten om kvelden, og med uregjerlig morgensveis og søvn i øynene om morgenen. Dette er det eneste gamle møbelet jeg er i besittelse av som jeg ikke under noen omstendighet kan tenke meg til å male. Jeg elsker alle de små hakkene og fargeforskjellene, og det at man helt tydelig ser at senga er, ja nettopp - godt brukt. På det øverste bildet kan du også se en gammel hyssingstump på den ene sengestolpen. Den hang fast der da senga ble funnet (og heldigvis reddet) fra et gammelt naust i nydeligste Godfjord, og der skal den få henge til den faller av. Jeg lurer på hva den har vært brukt til? Kanskje det har vært en løkke der for å henge ullsokkene i slik at man skulle ha de lett tilgjengelig på morgenen... Hva tror du den har vært brukt til?

Håper mandagen din har vært fin. Her har det regnet i bøtter og spann, men yr.no har lovet bedre vær fra i morgen. Jeg krysser fingre og tær!


11 kommentarer:

Vibeke / Mammas Hus sa...

Jeg er veldig misunnelig på den fine senga ♥ HERLIG!!

Bdicte sa...

Herlig og sjarmerende seng! Må aldri males nei:)

Regnet dokkers e kommet hit trur æ, høølje ned no!

Klem
Benedicte

Anonym sa...

Den er så herlig den senga og er så flott som den er,passa så godt til temaet godt brukt:)
Venter på sola her og,håper kvar dag på fint vær:)
Fin kveld til deg!
Klem fra Lillian:)

Birthe sa...

Det er så fint at slike gamle ting blir tatt vare på :)

Kleppanrova.com sa...

Herlig seng!
Må inrømme at jeg har en slik selv og elsker den, med masse puter.
Ingun

Anita sa...

Hei:) Takk for koselig kommentar hos meg! Fint innslag fra deg ;)
Ha en fin sommeruke!

Anita

Helene Orskaug sa...

For en flott seng! Kunne tenkt meg å krølle meg sammen oppi der:o)
Hyggelig at du ville delta og at du ville følge bloggen min! Alltid gøy med nye bloggvenner:o)

Heleneklem

Mine diller♥ sa...

For ei vakker gammel seng♥
Skulle svært gjerne vært eier av en slik.. :)

En finfin tirsdag til deg :0)

Anonym sa...

Nydelig seng. Helt enig i deg at du aldri må male den.
Klem

Katla sa...

Utrolig vakker seng!! Skjønner godt at den er godt brukt, den ser jo bare så god og innbydende ut :)

Ha fin uke videre!

Anonym sa...

Oj så vacker!!!! Tänk att ha en sån vacker säng i hemmet!!