søndag, juli 01, 2012

Rainy Sunday

 

I dag regner det - ikke overraskende - her i Vesterålen. Sommeren lar fortsatt vente på seg, men vi nordlendinger venter tålmodige (?), og er fortsatt overbeviste om at 'nå må da sommeren være like rundt hjørnet'. Kalenderen viser 1.juli, guttene har fortsatt ikke hatt på seg shorts og vi har bare spist middag på verandaen én gang - da hadde jeg på meg en ulljakke over singleten min...  


I dag hadde jeg egentlig planlagt å ta guttene med på en liten fjelltur, men siden det har regnet ganske mye i natt venter vi til det blir mindre vått i fjellet. Det er tungt nok for små føtter å gå i fjellet om det ikke skal være fare for å gli i tillegg. Ja, og selvfølgelig for mammaen også! *ler*


Siden fjellturen er avlyst bruker guttene formiddagen til å forvandle stua til et katastrofeområde. *smile* Her er parkeringshus, sjørøverskute, duplo, lego, et antall biler større enn jeg klarer å telle, en babydukke, et lekekjøkken og hele Eliasgjengen fra Lunvik i skjønn forening. Guttene storkoser seg og leker kjempefint sammen så da får vi heller rydde opp utpå dagen. 


Jeg har planer om å få skiftet på senger, tatt unna litt klesvask, få ryddet litt hist og pist, og for ikke å glemme - ligge strak ut i den gamle skyvesenga som står i stua. Åh, du herlige søndag! ♥

12 kommentarer:

Signe sa...

Heeelt enig, søndag er bare best :)
Og jammen synes jeg ikke at jeg skimter en lyseblå pute oppi senga di, skal si det er en farge som sniker seg innpå alt det hvite i godt isolert heimen!

See you tomorrow, bare to uker igjen til ferie nå! Woop!

Bdicte sa...

Søndag e best:))

Hadde også planer om en liten tur seinere idag, men tippe det e ganske vått enda så trur æ vi droppe det.

Kos dæ i skuvsenga:)

Klem
Benedicte

Signe sa...

Det er et FINT gammelt skap! Det samme gamle skapet som jeg hele tiden planlegger å male, men aldri klarer å bestemme meg i hvilke farge :D

Sist vurderte jeg mint, men før det har jeg vært innom både lilla, blått, rosa (!), turkist, grått - og selvfølgelig hvitt. Enden på visa er at det fortsatt er brunt! Jaja, det kommer vel en dag ;)

Ligner litt på det som du har på rommet til guttene i blått, men andre utskjæringer, og samme som hun har inne på Sukkertøy for øyet i mint :)

Signe sa...

Åh en skjenk! *drøm*
Si fra om du snubler over en til da :)

Unknown sa...

NICE seng asså! Her har det heller ikke vært en eneste utemiddag i sommer, tror ungene har hatt på seg kortarma et par ganger, men det blir fort for kaldt for dem. Krysser fingrene for at juli blir vår måned;P

Kos deg strakt ut!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Her var det ingen planer om fjelltur som ble utsatt, men jeg koser meg like godt på sofaen. ;) Vaskemaskina går derimot. ;)

Har ikke vært noe sommer å skryte av her heller, det er liksom ikke en hel dag med godt vær, så uteputene har ikke vært luftet mye akkurat. :/

Ha en fin og deilig søndag, snuppa ♥

Bustenellik sa...

Regn i Østfold også, om det er noen trøst :-) Men vi nyter dagen likevel; vaffelrøra står i kjøleskapet, klar til å forvandles til vafler når vi får besøk av BUstelitens bestemor og bestefar litt senere i dag. Og mens jeg puslerusler inne, trosser Bustemannen regnværet og lager port på verandaen ute, slik at Busteliten ikke stuper ned trappa når solskinnet kommer igjen :-)
Nyt søndagen!
Klem

Kristin sa...

Regn på vestlandet idag også, men vi har hatt mye fint vær i det siste! Så flott skuvseng:) Ønsker deg en fin-fin søndag oppi den!

Anonym sa...

Håper dere snart får god og varm sommer hos dere og,ein trenger jo sol og varme,synest alt blir så mykje kjekkere,sjølv om ein kan prøve å gjere det beste ut av det med regn og kaldt vær og:)
Herlige skyveseng,aldeles nydelig og så fine puter du har oppi,har den lyseblå puta eg og,må være herlig å ligge strak ut i den:)
Fine søndag til deg!
Klem

Karen sa...

Haha, ja mens vi tilflyttere for langst har gitt opp den sommeren, og tenker at til neste år... DA må det vel bli bra...

Har vært i Laukvika i dag på bakluke loppemarked (ganske festlig det) og heldigvis holdt regnet seg unna de timene vi satt der, men ellers er det ganske høy luftfuktighet her også ;)

Hjemme hos meg sa...

Hei!
Dårlig vær her i dag også :(
Men håper på SOMMER veldig snart...

Nydelige bilder av finfin seng!!

Klem Anette

Vibeke / Mammas Hus sa...

Ingen fare for at det ikke er leker andre steder..... ;P