søndag, januar 03, 2010

Årskavalkade 2009

Jeg ser at flere av dere der ute har laget en årskavalkade for året som er gått, og det samme kommer nå på min blogg. Jeg blogget ikke hele 2009, men likevel kommer det her ei lita oppsummering av hva vi i Godt Isolert-huset drev på med i det gamle året.

Januar
Det nye året startet med et besøk på legevakta med en syk liten Benjamin som var veldig tungpustet, men vi slapp innleggelese og fikk reise hjem sent på natta. Da han var frisk og rask dro jeg og guttene på helgebesøk til Bodø. Hjemover reiste vi over Vestfjorden sammen med pappaen som var på jobb på ferga.

To små som hjelper pappa med å holde utkikk bakover når ferga går fra kai i Bodø

Februar
Vi reiste to uker til Puerto Rico og hadde det supert. Det var mer enn deilig med et lite avbrekk fra vinter og snø, og guttene syntes det var stas med bading og litt mindre klær enn til vanlig.




Mars
Guttene malte kunstverk til mammaen og pappaen sin, og jeg begynte å leke med tanken på å opprette egen blogg.


April
Uka etter påske var vi på hyttetur på Altevatn. Hytte uten strøm og uten vann, ikke spesielt godt vær ute, men vi hadde det fint likevel, og guttene fikk prøve pulken de fikk til dåpen. En av dagene var vi også værfast, og dagen etter bestemte mannen i huset at det var på tide å dra hjem da værutsiktene ikke så bedre ut.



Mai
Vi hadde grillfest hjemme hos oss. En veldig vellykket kveld, dersom man ser bort fra at jeg ikke hadde kommet meg hjem før gjestene kom. Dermed var ikke bordet ferdig dekket heller, men med litt samarbeid gikk det seg til etterhvert...


Juni
Laksesesongen har begynt og vi var er med pappa på turer rundt om i Vesterålen. Vi hadde mange koselige turer, men laks ble det heller dårlig med. Jeg starter også godtisolert.blogspot.com.



Juli
Sommeren kommer til Vesterålen og vi koser oss i sola. Jeg er på jentetur sammen med ei venninne til fantastiske Stockholm. Vi hadde en fantstisk tur og fant Stockholms desidert beste strawberry daiquiri på Fridays.


August
Jeg fikk orden på bodene her i huset, og fikk sendt "en del" klær etter guttene til Romania.

September
Jeg får ferdig Puff Daddyen jeg har strikket, den gamle skjenken blir ferdig malt og den gamle gyngestolen fikk nytt stoff.


Oktober
Jeg sendte en gigabestilling til IKEA, feiret bursdag og startet rundvasking av huset. Det skal nevnes at det bare var hovedetasjen som ble ferdig i 2009...

November
Juleforberedelsene er i full gang, julegavene ligger klar til utlevering og guttene fikk de fineste bunadene i julegave på forskudd siden vi skulle i barndåp.



Desember
Guttene og pappaen feirer bursdag tidlig i måneden. Vi feirer jul i Lødingen og nyttår i Bodø, og nesten viktigst av alt, jeg bestiller Kartell Bourgie lampa som jeg har ønsket meg lenge.



Da gjenstår det bare å ønske dere alle et riktig godt nyttår. Håper vi blogges i det nye året!

7 kommentarer:

Elisabeths Ingeborg sa...

Ser ut til at det har vært et minnerikt år, og vi får håpe 2010 blir det også:)
Godt Nyttår ønskes fra Elisabeth Ingeborg

Havets Datter sa...

Godt nyttår!!
Jeg syns det er så gøy å lese disse kavalkadene :)
Gleder meg til å følge deg vidre i 2010!

Klem K

Anonym sa...

Kjempe fin årskavalkade! Nydelige gutter.

Elisabeths Ingeborg sa...

En liten knert er på vei ja, men om det er ei jente eller om det er ein gut er ikkje godt å seie. Skal på UL neste torsdag, så blir spennandes å sjå då:)
Godt Nyttår=)

Bdicte sa...

Arti å se årskavalkade:) Et godt nytt år til deg og dine!

Tusen takk for gratulasjona med forlovelsen:) Datoen blir nok ikke 2010, vi må spare en stund tror jeg, hehe!

Anette {foreldremanualen} sa...

Koselig kavalkade - ser at dere har gjort mye spennende i året som gikk.

(digger bloggnavnet ditt forresten!) ;-)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Ser ut som et fint år. :)

og smykket: Løp og kjøp!

God helg!

Vibeke :)