lørdag, januar 09, 2010

Taklampe - endelig

Jeg har lenge (veldig lenge faktisk) ønsket meg ei lampe over spisebordet, men det har blitt utsatt i flere år. Grunnen til det er blant annet at vi ikke har strømuttak over spisebordet, og jeg har sett for meg at det kom til å bli nærmest forferdelig og måtte se ledninga! Et annet problem var jo at frøken ubestemt viste seg for fullt og det ble helt umulig å bestemme seg...

Men så, etter mange runder med meg selv, og etter å ha planlagt hvordan ledninga skulle irritere meg minst mulig, falt valget på Kartell Ge.

 

Ikke nok med det, jeg bestilte den og skulle betale. Gjett hva som skjedde da? Joda, frøken ubestemt kom på besøk igjen, og hadde god assistanse fra Godt Isolert-mannen. Han mente at Kartell Ge ble for liten over det store bordet. Dette i kombinasjon med at jeg allerede var usikker på om lampa var for lang resulterte i at jeg avbestilte i stedet for å betale... Vi var like langt og da var det bare å ta en runde på butikkene her vi bor. Jeg fant ei utrolig flott lampe på en lampebutikk på Sortland, men mannen syntes 5.000 var i overkant mye for ei lampe, og jeg var forsåvidt enig (men gjett om den var fin da???) Dermed endte vi opp med ei lampe jeg har sett på ei stund til den nette sum av 998 kroner.





Denne lampa er jo helt ulik lampa fra Kartell, men jeg liker den. Frøken ubestemt er faktisk ganske bestemt på akkurat det. Lampa kjøpte vi for penger vi fikk av mammaen og stefaren min til jul, så tusen takk. Vi er fornøyde begge to. Og pappa, hvis du leser dette og fremdeles er fornærmet for at jeg ikke nevner ting jeg har fått fra deg på bloggen, så  håper jeg du ser at telysestakene fra Rosendahl står på bordet! ;)

11 kommentarer:

Hilde Heimdal sa...

oi den var stiiiilig :)

jeg tør ikke vise min lampe engang, den henger kjempeskjevt over bordet for ledningen var ikke lang nok hi hi :P

Lotta sa...

Ah kjempefin:) Grattis og god lørdag til deg:)

Anonym sa...

kjempe stilig og lekker var den.åså et kupp vil jeg si.nydelig.den skal du virkelig være fornøyd med.ha en fortsatt flott lørdag.klem:)

Anonym sa...

Kjempe fin! tenk på alle penegene du har "spart" og kan bruke på andre ting!

God lørdag til deg og dine!

Klem Igi

Vibeke / Mammas Hus sa...

Fin! :) Nesten lik som vår. ;) *ler*

God helg!!

♥HverdagsHjerter sa...

Så fin lampe, og ikke værst til den prisen:-)
Hilsen "gammel sortlending":-)

Bdicte sa...

Rååååååålekker!!! Fin pris også:)

Fru Kransvik sa...

Du skifter nå fort mening du og ser jeg ;) Men må virkelig si at valget var riktig!

Lotta sa...

Hei igjen:) S.benken er kjøpt på lokale interiør butikken her og er fra Nordal:)Veldig gla i den:)

Klemmer til deg

Havets Datter sa...

Superflott ;)
Liker så godt slik bling-bling ;)

Ha en fin kveld!

Lille Liljehvit sa...

Hei Victoria :)

Jeg ble anbefalt å gå inn til deg av Tyri-jenta :) Jeg har nemlig skrevet et innlegg om Kartell Bourgie- lampen, som jeg så gjerne skulle hatt. Men jeg er litt i tvil, om den passer så godt sammen med shabby chiq stilen jeg har hjemme. Ja ja...ikke at stilen er helt gjennomført, for jeg må ta litt og litt, og min kjære er ikke så fornøyd.. ha ha :) Men jeg syns det er stilig å 'kræsje' litt shabby stil, med nytt design. Og siden du har lampen, ville jeg spørre deg om du er fornøyd med den? Var den verdt pengene? Den koster jo flesk!! :)

Men det er lov å ønske seg ikke sant? :)

Håper på svar...

Hilsen LiljeHvit

:o)