onsdag, september 28, 2011

Lysfat på spisebordet

Som flere kanskje har fått med seg, hadde jeg, Tyrifryd-Monica og Mammas Hus-Vibeke bloggcamp hjemme hos Monica i helga. Monica hadde det nydeligste lysfatet på spisebordet sitt, og jeg ble bare nødt til å herme. HELT nødt faktisk! Det var faktisk ingen vei utenom *smile* Siden jeg vet at Monica har hermet etter noe hun så hos meg jeg regner med det er greit...


På lysfatet har jeg plassert en blanding av ting jeg hadde fra før, nye ting jeg kjøpte i helga og noen ting fra lørdagens Loppis. Jeg synes det ble så koselig på spisebordet vårt etter den lille oppgraderinga, og kjøkkenet er igjen favorittrommet mitt.  



De supersøte salt- og pepperbøssene ble kjøpt for en billig penge på Loppisen på Laupstad på lørdag. Det samme ble karaffelen som også står på lysbrettet.Telyslyktene av glass og det lille sinkhuset er fra Kremmerhuset. Og bare for å ha nevnt det, da vi var innom Kremmerhuset i Harstad på fredag fant jeg igjen mitt sorte shoppingbelte, til stor glede for meg selv. Jeg mener å huske at jeg ropte 'halleluja' høyt på parkeringen utenfor da vi var ute for å sette fra oss handleposer slik at vi var klare for ny handlerunde...


En liten eføy i en søt potteskjuler fra Kid har også fått plass på lysfatet. Det er forresten kjempekjekt med et fat med masse småting på i stedet for masse greier som står for seg selv på bordet: det er nemlig kjempeenkelt når man skal flytte det unna vei som man faktisk er nødt til fra tid til annen. Håper alle sammen har hatt en flott onsdag. Her har det regnet og det er tydelig at høsten er kommet, jeg har vært på foreldremøte og nå er det en liten bloggerunde før jeg skal finne senga.

8 kommentarer:

Vibeke / Mammas Hus sa...

KJEMPEfint!!!

Jeg MÅ på Kremmehuset denne uka. Selv om jeg ikke har penger. Faktisk. Jeg må også herme. Faktisk. Jeg blir ikke fornøyd med noe jeg nå. Savner/mangler brettet!!!

Unknown sa...

Hahaaaa, superbillig penge faktisk;) Billigste loppisen ever! ...eller var det dyreste?! ;)

Fatet ble kjempefint, og salt/pepper settet var enda finere på fatet enn på loppisen;)

Jeg blir GLAD når dere hermer jeg;)

KLEM!

Villa Minde sa...

Nyyydelig!! Skjønner godt at du måtte herme <3! Og det er jo en ære å bli hermet etter synes jeg da, det betyr jo at man har fått til noe fint ;o) Ønsker deg en fortsatt fin dag! Klem fra meg

Karen sa...

Har SÅ lyst på et slikt lyshus!!! Veldig fint fat, så forstår godt at du måtte herme ;)
Og masse fin pyt på - like salt og pepper settet ...

Fru Andersen sa...

Så flott! Kjempefint å samle alt på et brett:-) Likte veldig godt de lysestakene du hadde også, utrolig flotte!

God helg!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Jeg telte og telte, og kom ikke opp i hender. Men jeg synes det var lite... Kom på 2 til nå, men er fortsatt kun 10...oioioi, kom på enda 2! Jeg har 12!! *innogendretekst*

Anonym sa...

Hei. Takk for mye inspirasjon fra den fine bloggen din. Er veldig glad i brett/fat der jeg kan samle mye fint, å nå lurer jeg bare på hvor du har kjøpt det fine store fatet du har brukt her?
Marie

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Hei Marie,
Tusen takk for koselig kommentar! :)
Dette lysfatet er fra Kremmerhuset. Kostet 169 kroner så det var jo et kupp! :)

KLEM