tirsdag, september 27, 2011

Kjøkkenhyller - DIY ♥

En kveld for noen uker siden kom jeg plutselig på en fantastisk idé. Den var iallefall fantastisk i følge meg selv, men da jeg la fram idéen for nabovenninna mi var hun ikke akkurat vill av begeistring. Som kjent lar jeg meg sjelden stoppe av at andre ikke er like begeistret som meg selv, så neste dag ble hylleknekter innkjøpt og prosjektet var igang. Hylleknekter og drivved ble, etter noen dager, nye hyller i kjøkkenvinduene og jeg er kjempefornøyd.   

Det hele begynte med at jeg i vår og sommer har vært uten gardiner i kjøkkenvinduene. En løsning jeg har vært veldig fornøyd med, men nå når kveldene er blitt mørkere ble det så 'kaldt' og åpent så jeg måtte finne på noe. Nye gardiner var selvfølgelig ikke noen løsning - hvor kjedelig hadde ikke det vært liksom? De nye hyllene gjør kjøkkenet så koselig, og det er jo ikke feil at det dermed er plass til mer nips...


Det bør kanskje nevnes at jeg, etter å ha fått opp alle fire hylleknektene og den ene hylleplata, oppdaget at jeg ikke hadde nok drivved. Da var det bare en ting å gjøre; guttene ble plassert i bilen og vi dro på drivvedjakt. Flaks for meg at vi på første stoppested fant en helt perfekt drivvedbit. Den ble tatt med hjem, skrubbet og hastetørket foran tørketrommelen. Her gjaldt tydeligvis å bli ferdig så snart som mulig... 


Selv om kjøkkenvinduene nå har fått seg en liten ansiktsløfning, er det på ingen måte fritt for kjøkkenplaner fremover. Spisebordet skal males, og stolene skal trekkes om og males. Nå er malesprøytesesongen over her så her må jeg frem med rull og pensel. Kjedelig, men, men... Ikveld skal imidlertid malinga få stå i fred. Her er det nemlig duket for tv-kveld med Greys og Private Practice. Ha en flott tirsdag alle sammen ♥

13 kommentarer:

Vibeke / Mammas Hus sa...

I looooooooooooooooove!!!

Du må jo skrive at både Monica og jeg GISPET av fryd da vi så de!!!!

PS: Så fint brett du har. ;)

*klemmemassepå*

Unknown sa...

Jaaaaa, vi gispet!! De er nyyyydelige:) Jeg har gjort ferdig min også, men den ble ikke like fin - vinduene dine er høyere og smalere, så hos meg ser det litt malplassert ut. Men fornøyd? Ohhhh, yessss! Her ble det hastetørking foran en vifteovn nede på "ditt" rom;)

Så fint lysfatet ditt ble! Det må du blogge mer om;) Åsså du; hvordan fikk du så lyse og fine bilder? Blitz? Kanskje jeg må ty til å bruke den igjen jeg og...

Åsså skal jeg lære sandrine å skrive navnet ditt;)

Kos deg med tv-kvelden;)

Unknown sa...

Skal prøve å blogge den om jeg får til noen greie bilder...;)

Jeg har laget hyllen selv, easy-peasy;)Og myyyye billigere enn å kjøpe ferdige;)

Klart jeg kan lage et slikt skilt, til dere begge så klart;)) Blått til begge?

Ønskedrømmen sa...

så fint! Vældi dekorativt!
Du e så kreativ! :)

Monica sa...

Så stilig! Og såå orginalt! Love it! (:

Bdicte sa...

så rååååfint!!!! Aldri la dæ stoppe:))

Anonym sa...

Kjempe stilig med hyllene!
Blei skkkelig koselig.

Ønske deg ein super onsdag!
klem Lene

Signe sa...

Knallfint!
Hvem trenger vel gardiner når man har drivved? ;)

En finfin onsdag til deg!
Signe

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kjempetøft :)
Kanskje eg og må ha meg ei hylle i vinduet...hmmmm :)

Klem M <3

Karen sa...

Hehe, ja skal man ha hylle så skal man ha hylle! Det ble iallfall skikkelig fint - lekker pynt oppå også :)

Ha en fin dag!

Fru Andersen sa...

Wow! Så fine de ble da du, og så utrolig smart:-)

Kjempefine hylleknekter også.

LIKER spisestuen din også foresten, fin som den er men blir sikkert fin malt også. Ta en titt inne hos VillavonKrogh som har et innlegg om å male / ikke male møbler, flotte bilder av umalte gamle møbler, maler det meste selv men ser jammen meg at mye er flott umalt også;-)

Klem på du!

Anonym sa...

Så stilig! En veldig god ide!
Nyt den nye "utsikten" din.
Klem

Guttemamma sa...

Genialt!! Naboen din burde svalge alle kamelene:-)
Klem♥