fredag, september 02, 2011

Søte små møbler ♥

I dag har jeg endelig 'tatt meg på tak' og fått malt noen barnemøbler som kom i hus i oktober i fjor. For dere som trodde at jeg er supereffektiv, her er beviset på at det ikke alltid er tilfellet. Jeg fant disse supersøte barnemøblene på Finn.no i fjor, og hvis dere vil se hvordan de så ut da de kom i hus kan dere trykke her.


Jeg vet ikke om det hjalp at jeg krysset fingrene for flott malevær i dag, men dagen har iallefall vært perfekt for sprøytemaling. *lykke* Det er mulig maleeksperter blir misfornøyd siden jeg ikke har ventet tilstrekkelig mange timer mellom strøkene, men både jeg og guttene var kjempefornøyd med resultatet. Til tross for at malesprøyta ikke var helt samarbeidsvillig til å begynne med, ble vi godvenner etterhvert. Dersom været er like bra i morgen er det mulig køen av maleklare objekter kortes ytterligere ned.

For ei stund siden så jeg at noen (beklager, men husker ikke hvilken blogg) hadde pusset opp et barnebord og så stiftet voksduk på bordplata. Jeg falt pladask for idéen og har gjort det samme med dette bordet. Den søte voksduken er kjøpt på Princess og passet fint på et smågutterom.


Ikveld da guttene var vel i seng kom jeg på at Nikolai har fått kjempefin lampe fra Bestefar som kanskje kunne passet fint på det lille bordet. I tillegg kom jeg på at jeg kjøpte to bilder til rommet hans på Fretex i vår. De er nå rammet inn og er klar til å henges opp i morgen. Som dere skjønner er det mulig det kommer enda et innlegg herifra allerede i morgen. Hva tror dere forresten om å sy noen små puter til stolene? Jeg lurer litt på om jeg kanskje skal gjøre det. Kanskje jeg må bruke kvelden til å undersøke om jeg har noe brukbart stolputestoff liggende...

Håper alle har en super fredag!

11 kommentarer:

Signe sa...

Så kos for gutta å få sin egen lille salong da :)

KATRINES INTERIØR sa...

Nei, har du ikke fått med deg det ? ;) Helt jektaområdet er jo i ferd med å endres til å bli et gigantisk senter! Noen butikker åpnet i går, og jeg fikk noen kupp. Var blant de 50 første på Barnas Hus og fikk da kjøpe en vare til 50%, kjøpte Leander-senga til nr 2 - til halv pris (bare 3500kr). Herlig! God helg! :)

Svenngården sa...

Så søøøte barnemøbler!
Stas med egen sitteplass :)

Unknown sa...

Litt av en forandring, de ble jo supersøte:) Smart idé med voksduken! Puter hadde nok vært koselig, du har sikkert noe stilig stoff liggende, og jeg tipper Janome'n blir superhappy! ;P

Digger digger digger at du blogger hver dag - me like;)

Og JAAA; vi spleiser på leiligheten!

Kathrine sa...

Det ble superbra! Gleder med til å se dem "live"! Har etpar barnegrupper i uthuset, må vel finne tiltakslysta fram... ;-)

Klæm, Kathrine

Hasigamas mamma sa...

Så fine møblene var!
Jeg vist bilder av lillebrors bord med voksduk for litt siden , kanskje det var det du så?? Uansett, ble det superfint! Er jo så kjekt når det går litt unna av og til, for ting tar ofte tid hos oss også... hi hi...
Nyt helga!!!!
Klem
Lise

Vibeke / Mammas Hus sa...

Heiheihei, hvilken leilighet??

Fiiine møbler!

Jeg hadde to stoler og bord da jeg var lita, røde, som ble blå da mamma ventet en gutt (Trude)... Og nå? Borte... :( Ikea sine er fine, men ikke så fine som gamle møbler! Heldige guttene ♥

we ♥ dailies ;)

Marit sa...

Dette skjønner jeg dere er fornøyd med alle :) En slik gyngestol håper jeg at jeg kommer over selv en dag.

Havets Datter sa...

Så fint det ble!! Og så flink du er å blogge! Her er det så dødt at det bare er såvidt det er liv :/ Løper til fjels så ofte jeg kan, så slipper jeg å tenke.. Eller litt spekulering blir det jo, så det er vel fare for at det kanskje skjer noe snart ;)

Ha ei finfin helg!! KLEM

mamma i nord sa...

Så fine de ble.

Kan jeg spørre hvilken sprøyte du bruker.
Vi kjøpte en på europris til kompressoren, men har ikke testet den så veldig.
Har noen stoler jeg skulle malt, men frister ikke å bruke kost på dem.

mamma i nord sa...

Tusen takk for link til sprøyta, skal sjekke den ut.

Og takk for hjelpen angående kommentarer.
Har forandret på det nå, så håper det virker.

Morsomt å oppdage att her er en del bloggere i vesterålen. Føler meg ikke så alene da.

Ønsker deg en trivelig lørdag.

Klem