lørdag, april 16, 2011

Påskepynt

Jeg synes påskepynt er vanskelig, og jeg finner sjelden, aldri faktisk, noe jeg liker så godt at jeg har lyst til å kjøpe det. Nå har jeg vanligvis ikke problemer med å finne nips og naps som jeg liker, så dette er egentlig et (påske)mysterium.

Hva er det egentlig man pynter med til påske? Jeg trenger tips og inspirasjon på dette området, jeg føler meg nemlig helt blank. Kyllinger? Kaniner? Gult? Oransj? Lilla? Ingenting av dette er favoritter hos meg for tiden så her har vi veldig lite påskepynt stående fremme. Morsomme og litt kreative innspill mottas med stor takk!


Benjamin og Nikolai har laget påskekyllinger i barnehagen, og de har vi selvfølgelig stående fremme. Benjamin har tatt etter mamma og har visst fått sansen for blått, mens Nikolai kjører mer safe og har valgt tradisjonell påskefarge også på hodepryden til kyllingen sin. Guttene er tydelig stolt over pynten de har laget og har allerede flere ganger uttalt 'æ har laga den'!


Til påske i fjor malte jeg og guttene påskeegg som vi hadde hengende i stuevinduene. I år har eggene fått plass i et Norgesglass på hylla over sofaen. Dette i tillegg til det søte påskelyset i innlegget under, er alt jeg kan skryte på meg av påskepynt. I tillegg har jeg fire små kyllinger og to kaniner som ikke har fått komme frem i år. Det er mulig jeg bare må hente de frem dersom jeg ikke finner på noe annet morsomt...

13 kommentarer:

Unknown sa...

Så fine kyllinger de har laget, skjønner godt at de er stolte av dem;)
Jeg har kjøpt meg GG påskeegg på GoIdé, og hadde store planer om å orden pynten idag, men grunnet møkkavær blir det utsatt til i morgen - da skal jeg ha med meg ungene på gåsungejakt;)

KLEM!!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Jeg har ikke noe påskepynt. Jeg liker ikke gult.


Kyllingene var jo kjempefine, her har vi fått karse...........

Unknown sa...

Panduro it is;))

MissMette sa...

Hei Victoria
Alltid koselig med påskepynt barna har laget ღ jeg har dessverre ingen barn, så dårlig med slikt hos meg :) …og syns det er vanskelig å finne fine påskepynt selv. I fjor lagde jeg noen hvite påskeegg med fjær og blonder – og disse syns jeg passe så mye bedre enn alt det gule som er å finne på butikkene… Syns det er så fint med trollhassel enten pyntet med påskeegg eller tøyfigurer – ellers liker jeg veldig godt gule påskeliljer og appelsiner og gåsunger ღ Ellers bruker jeg å pynte litt med påske-godt, enten godis eller kaker. Ønsker deg en fortsatt fin kveld videre og god påske til deg ღ Klem fra Mette

Anonym sa...

det pyntes ikke mye til påske i Igihuset heller.... Noen blomster og barnas hjemmelagde pynt er vår påskepynting. Herlige egg guttene dine har laget!
Klem fra Igi

Veronika sa...

Heisann!
Påskeblomster er jo fint:-) De hadde noen fine ting på kremmerhuset, og de var ikke gule! Blant annet et søtt lite skilt.

klem

-Kamilla- sa...

Nydelige påske kyllinger som barna har laget :0) Minste frøkna har strøket to duker til bobilen, 4 kyllinger har også fått plass i den. Det var hele påskepyntingen vår ;0) Gla jeg er borte i påsken, og slipper unna pyntingen her hjemme ;0)
Du får kanskje lage noe selv? Så blir det akkurat slik du vil ha det! God påske til deg og dine!! *Påske-klem*
-Kamilla-

Drømmeskyen sa...

Nydelig påskepynt guttene dine har laget. Hjemmelaget er best!:)
Her pynter vi ikke så veldig mye, men det blir litt gul pynt her og der. Og så har vi et påsketre som vi henger alle påskeeggene opp på.

God påske! Hilsen Hilde

Vibeke / Mammas Hus sa...

SAAAAAAVNER DEG!!! ♥

Unknown sa...

Jeg er såååå fornøyd med folien, så det er bare å hive seg rundt å kjøpe;))

KLEEEEEEEM!! ♥

ide-puffen sa...

Hei hei. Så nusselig påskepynt. Jeg har gørrkjedelig pynt i år da jeg har hevet meg på den naturlige greia mi. Hundeull, fjær og greier. Egentlig ikke sånn påskepynter. Bare på spisebordet. Skal sette fram ting barna har laget. Det synes både jeg og dem er koselig.
Riktig god påske til deg
Randi

Unknown sa...

Du har fiiiiiin påskepynt! Jeg har ingenting som er laget av barna, med unntak av et egg som Sadrine har kommer hjem med som selvfølgelig har fått plass på treet!
Ut å hugge tre!
Påskepyntverksted neste år????

Unknown sa...

Hadde heldigvis ikke en eneste skrivefeil i kommentaren heller jeg ser jeg...;P