fredag, april 08, 2011

Heklet kurv

Helt brått (og uventet?) ble jeg fryktelig lei av å hekle lapper, så for å få litt avveksling heklet jeg meg en liten kurv her om kvelden. Jeg fant ut at jeg skulle sy fór til den, og jeg er ganske fornøyd med resultatet. Sånn rent syteknisk kunne det nok sett bedre ut, men til hjemmebruk er den mer enn fin nok.


Kurven er heklet med dobbel tråd Muskat-garn på heklenål nummer 5. Jeg har tenkt å hekle et par kurver til med mindre diameter enn den på bildet over, og resultatet av det blir nok publisert på bloggen etterhvert. Bak kurven står det ei lykt fra Kremmerhuset og et Norgesglass med min etterhvert ganske solide samling med heklekroker. I dag har jeg kjøpt mer garn (bare sånn i tilfelle jeg skulle gå tom i helga - noe jeg egentlig anser som helt usannsynlig) så her er det vel bare å finne frem en heklekrok og litt garn...

Håper alle har en flott fredag og er klar for å nyte helga!

9 kommentarer:

Lotta sa...

Heia:) Fin den var!

Ja marengs tror jeg må være det enkleste man kan lage. Litt som å koke pølser...

Fort deg ut på kjøkkenet..om ca en time er de klare;)

Klemmer

Elisabeth, innerst i veien sa...

Stilig kurv, ble veldig fint med stofforet. Kos deg med videre produksjon.

Unknown sa...

Så flott den ble. Hvor fant du oppskrift? Den vil jeg gjerne prøve å hekle:o)
Klem

Frøken H sa...

Så fin liten kurv til smånips du har heklet! :) Den ble veldig fin med stoff! :) HA en fin helg!

klem Frøken H

-Kamilla- sa...

Så fin den var!! Sånn kunne jeg tenkt meg å prøve å lage, deler du oppskriften med meg??
Ha en fantastisk helg!!
*Klem* -Kamilla-

Vibeke / Mammas Hus sa...

Superduper fin! Flinkisen min ♥


PS: Jeg tullet med teppet altså!! ;)

Drømmeskyen sa...

Wow, den ble kjempefin! Absolutt noe jeg kunne kjøpt i en butikk!:)

God helg!

Klem fra Hilde

Unknown sa...

Såååå kul! Øyner jeg et lite varemerke??? FLINKIS!!

Bdicte sa...

Dæsken kor flink du e!! Æ har nok desverre ingen evner på handarbeidområdet, hehe..

Klem
Benedicte