søndag, november 06, 2011

Skjenk meg her og skjenk meg der...

Fredag for halvannen uke siden fikk jeg tak i en superfin gammel skjenk. Jeg hadde egentlig ingen planer om å investere i en skjenk, men da jeg fikk se denne var det ingen vei tilbake. Den måtte bli min, selv om jeg i kjøpsøyeblikket, og forsåvidt fortsatt, ikke hadde den minste anelse om hvor den skulle stå. Den står forøvrig fortsatt i yttergangen i påvente av oppholdsvær i lang nok tid til å få pusset den... Fargene kan vel ikke omtales som noe annet enn direkte stygge så denne må få hilse på malekost og malerulle.


Til tross for at jeg allerede følte meg i tidsklemma med oppussing av denne i tillegg til de seks kjøkkenstolene som skal males og trekkes om og gjennomføringen av alle rundvaskeplanene mine (alt dette gjerne før advent) gikk jeg på enda en smell denne uka. Da jeg så en skjenk til salgs på vår lokale Finn-variant, Jungeltelegrafen, hadde jeg ringt og sagt at jeg skulle ha den før det gikk opp for meg hva jeg hadde gjort. *smile* Supersnille nabomannen hentet skjenken for meg og vips hadde jeg to skjenker i hus, men ingen planer for plassering av noen av dem.



Her kan jeg med andre ord ikke ligge på latisden fremover! Foreløpig venter jeg på oppholdsvær i såpass lang tid at det er mulighet for å ta møblene ut og pusse de. Møbelstoff til kjøkkenstolene er bestilt og jeg har fått melding om at pakken er underveis. Sammen med møbelstoffet kommer det også stoff som skal bli nye bukser og gensere til Benjamin og Nikolai. Puh... Mulig jeg har tatt meg vann over hodet - igjen! Flaks at jeg har brukt denne helga til ekstrajobbing og produksjon av juletrepynt!

Ha en strålende søndagskveld!

PS: Og lurer du, som meg, på om det noen gang kan blir for mange skjenker så ser det ut til at svaret er nei! Mamma har allerede spurt om jeg ikke er klar til å selge noe videre snart, og det er mulig det blir nødt til å vurderes...

12 kommentarer:

Anonym sa...

heey...den siste sjenken så æ på vol og tenkte...den lika sikkert Victoria..men denna gangen ringt æ itj å sa fra, men ser jo at det ikke va behøvelig..hi hi..kos deg masse med prosjektan...heilt sikker på at det bli bra!!! Stor klæm!!

Anonym sa...

De der va råfin begge to. Hadde ikkje sagt nei takk tel nån av dæm. Kan du skjønne at æ aldri kommer over nokka sånt ;)
Glede mæ tel å se dæm ferdig malt...

Men no må du no ikkje slite dæ heilt ut før jul me alle prosjektan. ..

Klem :)

Guttemamma sa...

...hi,hi, noen ganger må en bare slå til og finne plass etterpå...:) Lekre begge to!! Supersøte lykter under også!!
Klemmer♥

Veronica sa...

Hoho...
Lykke til med pussing og maling.
Er sånn her i huset også at prosjektene står i kø, og før noen er halveis ferdige, så har jeg fått enda flere..
Men gøy, ja det er det.
Ha ei fin uke!
klemmer

Runa sa...

Æ KJØP

Annfrid sa...

Fine sjenker har du iallefall:-) Nydelig pute du har heklet, tror jeg må sjekk ut den oppskriften:-)

Fin, fin ny uke til deg:-)

Klem fra Annfrid

Unknown sa...

Hohooooo!! You are amazing! ;)

Skjenker er nesten som puter - kan ikke få nok av dem...;P Eller....uuhm..?!?!

Jeg har fått en sjenk idag, og en kommode! Hvor jeg skal gjøre av dem? Ikke den VILLESTE anelse!! HAHAA!!

Digger deg, savner deg!
SMASK!

Vibeke / Mammas Hus sa...

LOVE IT!

Jeg ser ertte skap nesten hver dag, uten å trenge de det minste ;P

Krysser fingre og tær for oppholdsvær ♥

EtterRegnet sa...

Hehe ;)
Glede meg te å se det ferdige resultatet ;)
Den va flott begge to!

Gunn-Hege sa...

Kjeeeeempefine begge to!!! Er så glad for at det finnes flere som kjøper og kjøper uten å vite hva de skal med det, så kan jeg vise mannen at det er flere av oss :0)

Signe sa...

Fy fasiken så fine!
Skjønner at jeg må begynne å se på vil.no jeg også i blant :)

Klem,
Signe

Fru Andersen sa...

Skjønner deg godt jeg, ikke lett og la slike sjenker eller annet gå forbi;-) De blir nok kjempelekre etter du har "ordnet" dem litt!

God tirsdagskveld til deg!