tirsdag, november 01, 2011

November er her og juleplanleggingen er i gang

En ny måned er i gang, og det er bare 26 dager til første søndag i advent. Med andre ord er det på høy tid å begynne å planlegge årets julepynt. Hvit? Rød? Sølv? Gull? I fjor hadde jeg lite rødt, og det var liksom noe som manglet. Samtidig synes jeg fort det kan bli litt for mye. Den foreløpige planen er at årets juletre skal være uten rødt, men at jeg skal ha litt rødt rundtomkring ellers. Så får jeg se om jeg klarer å finne riktige balansen i år da...


Jeg må innrømme at litt ny julepynt allerede er innkjøpt, og den er hvit. Dermed kunne det virke som om de røde planene nærmest var forkastet fra begynnelsen av. Derfor ble noen glass og litt rødt garn kjøpt, og nye søte, røde lyslykter har sett dagens lys her i huset. Selv synes jeg de er supersøte.


På salongbordet har et lammeskinn fått plass for å gjøre det litt lunere. Jeg jobber hardt om dagen for å få stua litt koseligere, og dersom jeg er hjemme en dag mens det er dagslys skal jeg prøve å få tatt noen bilder slik at dere får se resultatet. I helga ble stua rundvasket og jeg sitter her med skinnende rene tak, vegger, vinduer, gardiner, putetrekk osv. Herlig følelse må jeg si, så neste post på rundvaskeprogrammet er kjøkkenet.


På fredag fikk jeg tak i et nydelig møbel som skal møte malekosten så snart det blir litt oppholdsvær slik at jeg kan ta det med ut og pusse det litt først. Jeg gleder meg virkelig til å se hvordan det blir når det er ferdig, og jeg gleder meg også til å vise det frem her på bloggen. Jeg har store forhåpninger selv om jeg ikke har den miiiinste anelse om hvor herligheten skal plasseres. *smile* Det får tiden vise og plass skal det nok alltids bli ei ordning med.

Her er planene for kvelden klare og det blir kun sofa og tv-titting på meg. Jeg og Nikolai har vært en tur i Tromsø i dag, og for å si det forsiktig var det en slitsom tur. Med andre ord føler jeg at jeg virkelig kan unne mege selv en skikkelig sløvekveld. Ha en fin tirsdag alle sammen ♥

8 kommentarer:

Ønskedrømmen sa...

Her e julepyntplanlegginga godt i gang! Æ har kjørt kvitt-sølv med nån hint av rødt i 3 år no, og e egentlig klar førr ei lita førrandring. :)
Kanskje du hiv dæ me på shopping på sortland om 14 daga? Det har ordna sæ i alle veia, så æ kjæm!!! :-D

Klæm

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Koselege lysglass☺
Eg MÅ ha litt rødt i julepyntinga-blir ikkje jul uten☺ Men har begrensa meg VELDIG i forhold til for eit par år sia☺
Juletreet får eg sjelden slik eg vil; vanskeleg å nekte ei jente på 7 år å henge opp den pynten ho vil...☺
Men fint blir det alltid☺

Klem M♥

Anonym sa...

Hos meg er jula rød og det kommer den alltid til å være. Er nok veldig tradisjonell når det kommer til dette. Men så er jeg jo veldig glad i rød...er nok en av mine favorittfarger :)

Ser fram til å kunne ta fram julepynten...ingen tvil om det :)

Flotte lysglass forresten....du er flink :)

Klem....

Vibeke / Mammas Hus sa...

Håper du har hatt en fin kveld i ro ♥

Jeg må ha litt rødt til jul, men det kommer ikke inn før etter Lucia, og det ryker ut 1. januar ;)

Fjellets datter sa...

Flotte lysglass! Mitt bidrag til jul er at jeg hvert år har hatt forskjellig fargetema og eller bare EN slags pynt på juletreet, feks bare hjerter, bare kongler, bare istapper etc. Ungene har alltid hatt sitt eget tre å pynte! Ellers er det tradisjonell pynt her, men jeg vil ikke ha for mange nisser. Kjøper jeg ny pynt er det ofte engler som jeg samler på!
Ha en fin onsdag.
Klem fra Kristin

Drømmeskyen sa...

Ja nå er det jammen meg bare 25 dager til første søndag i advent! I natt drømte jeg at jeg glemte av 1. søndag i advent og våknet opp 1 desember SÅ ulykkelig over at adventsstjerna ikke var hengt opp og lyset ikke var tent. Ingen tvil om hva som engasjerer meg for tiden. Hehe.
Julefargene her hjemme blir rødt og hvitt i år. Jeg har begynt å ta tilbake den gode gamle tradisjonelle julen med rødt og nisser:)

Kjempefine lykter du har!:)

Klem

Unknown sa...

Så fiiiiine! Her er planleggingen godt i gang, til og med litt snik pynting har jeg begynt med;)
I fjor hadde jeg lite eller ingenting rødt, men jeg syns nesten det ble litt trist... så i år blir det ihvertfall rødt på treet om ikke annet...tror jeg...;P

Savner deg, BesteVic:)))

Signe sa...

Så koselig! Og jeg har såvidt begynt å tenke på det, men her tror jeg vi jukser med sort, grått og lilla i år siden vi blir borte fra 21. desember til over jul! Holder vel å pynte til advent da vel? ;)

Klem,
Signe