torsdag, november 24, 2011

Snart advent, men lite er klart...

Her er det full fart om dagene, og bloggen er tydeligvis nedprioritert. Jeg tror nyttårsforsettet mitt får være at jeg skal bli bedre å blogge. Dette betyr, Monica og Vibeke, at det er mulig jeg dropper mitt opprinnelige nyttårsforsett om å ikke le høyt i hele 2012 (siden dere hadde så stor tro på at det var gjennomførbart liksom...).


Jeg ser rundt på flere blogger at adventsinnleggene popper opp. Adventsstaker, julekuler og juleblomster florerer nærmest, mens her føler jeg at det er lite fremgang. Etter at jeg snikpyntet med grantrærne har det egentlig ikke skjedd så mye mer. I morgen har jeg (nesten) fri fra jobb og da håper jeg å få gjort litt her hjemme slik at 1.søndag i advent kan bli behørlig markert. Lørdag anser jeg som tapt i forberedelsesøyemed for da skal jeg på julebord - fra 12.00 om formiddagen. *smile* Med andre ord bør nok det meste (alt faktisk) være klart i løpet av morgendagen.


Det høres kanskje ut som jeg har de voldsomme planene for alt jeg skal gjøre i morgen når jeg skriver at 'ALT må være ferdig', men egentlig tar jeg det med knusende ro. Jeg skal vaske litt og finne frem litt pynt og det får være det. Jeg tenker at jeg skal pynte litt etter litt gjennom adventstida, men ikke så veldig mye helt til å begynne med.


Dersom været ikke blir helt vanvittig i morgen har jeg også planer om å gå ut å henge opp plastgrana som skal være rundt døra. Siden det er null snø og gradestokken er godt på plussiden gjør jeg hva som helst for litt julestemning. Litt ekstra lys ute er heller ikke helt feil...

Her skal jeg gjøre litt småplukk før jeg tar kvelden, men det er en ting jeg lurer på:  må jeg vente til 30.november med å henge opp adventskalenderen?

Ha en flott kveld og en herlig fredag i morgen!

9 kommentarer:

Kathrine sa...

Godt det ikke bare er jeg som ikke er klar... ;) Blir vel pynta litt etter hvert her i huset også, og så håper jeg at vi blir ferdig med den hersens gangen som har stått på standby i snart to uker...med betonggulv og glavaen tytende ut av veggene. Ikke særlig "julete"...

Ellers alt vel. Og kalenderen skal du henge opp på kvelden før 1. desember...noe annet vil være å erte. ;)

Kathrine

mamma i nord sa...

Må først si att du har ett lekkert hjem, og det kjøkkenet ditt ser virkelig flott ut.

Nei hvorfor vente til 30. November med kalenderen vist du har lyst å henge den opp før.
Jeg tror jeg skal henge opp ungen sin, nå til helga.
Mangler litt gaver, så må få en viss oversikt.
Er mest spent på ute pyntingen her, siden det melder ett ufyselig vær, men det går vel det også.
Ønsker deg en trivelig pynte dag i morgen.

Klem Tanja

Fjellets datter sa...

Med mye på "tapeten" er det ikke enkelt å følge opp...man må ikke slite seg ut...det er jo en hel mnd igjen til julekvelden...adventskalenderen kan vel friste litt vel mye for småttisan om de blir hengt opp for tidlig, eller?
Ei god helg ønskes deg.
Klem fra Kristin

Wood & rose sa...

Tja, jeg har liksom egentlig ikke begynt på noe som helst annet en advenstkaenderen fra Arne og Carlos, og den trenger jeg nok en 7-8-9 adventer for å komme igjennom. Jul kommer okke som, og det jeg ikke får gjort FØR julaften, tar jeg etter på:DDDD Eller til neste jul. Det er liksom så mye annet som er viktigere, akkurat nå. Advenstkalendere er mest morsomme før 1.des syntes jeg:DDDDD Og det tror jeg de fleste unger også syntes, he-he. Klemz Grethe

Katla sa...

Har lurt på dette med kalenderen jeg og... det kan jo være veldig dekorerende å henge den opp før.... skal følge med hva folk sier her i kommentarene hos deg hihihi

Fine bilder du legger ut, hvit og vakkert hjem.

Klem fra Katla

Anonym sa...

Her er ikke kalenderpakkene gjort ferdig engang....jeg er ikke helt i rute jeg heller :) Men regner med at innen søndag så er jeg nok der jeg skal være...med det meste :)

Ha en flott fredag du :)

Ønskedrømmen sa...

Nå er jeg kommet i mål, (adventsmål!)og i dag har DRømmemannen hengt opp og tent lysene i treet ute samt den lekre plastgranlysegreia som henger rundt ytterdøra. Alt dette mens jeg har vært inne å styrt på kjøkkenet til ribbemiddagen i morgen! :-)
Håper du har det fantastisk gøy på julebord, jeg gleder meg til å se adventsbilder fra deg!

Stor klem

Vibeke / Mammas Hus sa...

I morgen, da skal jeg adventpynte! ;) Jeg har begynt litt i kveld, med lilla lys og lilla GG-kopp til svibler. ;)

Fikk litt julestemning på Røros i dag, men det er uvant å ikke ha snø her nå, så det er snodig at det allerede er advent!

*klem*

PS: Tror du kan komme med mye annet enn å le høyt som forsett ja. *flire* Det samme med meg. ;)

Veronika sa...

Hei!
Håper aldri du slutter å le høyt:-) (Dessuten så tror heller ikke jeg at du hadde klart å holde det.)

klem