mandag, november 14, 2011

Glimt fra TV-stua

Jeg tar meg selv i stadig å omtale denne delen av stua for TV-stua, til tross for at den sjelden eller aldri brukes til akkurat det. Det er en vendbar TV på veggen (den veggen du ikke ser), og tanken var at man skulle kunne se på TV både fra stolene du ser på bildet under og fra sofakroken. Stolene, som er type Karlstad fra Ikea, er så og si ubrukte til tross for to års opphold i Godt Isolert-huset. Og jada, jeg måtte ha de... Idéen med å bare kjøpe en fotskammel har jeg skrevet om tidligere, og jeg er like uforstående til den nå som da! *ler*


Det store Happines-skiltet er kjøpt 'På Ræk', og jeg elsker det. De supersøte lysestakene med hjerte på er kjøpt på Iversen blomster på Sortland, og de var jeg så heldig å få til jul i fjor. Jeg liker de kjempegodt, selv om man kanskje kan få inntrykk av noe annet siden det har tatt nesten ett år å få de opp på veggen.


På den gamle skjenken som jeg fant i kjelleren står mange av mine favoritter. ♥ Diverse lysestaker til både kronelys, kubbelys og telys, Bloomingville-kurven som er fylt med lys, de hvite granbuskene mine fra Kid (som jeg har snikjulepyntet litt med selv om det muligens er i tidligste laget, den fantastiske lyslykta fra Lene Bjerre som jeg fikk til bursdagen min og New York lampa mi fra Perfect Home. På bildelista over skjenken er favorittbildet mitt av baby-Benjamin&Nikolai ♥ Lykken er å ha en bror som er like stor!

Når det gjelder planer for TV-stua skal den hvite Ekspediten, som er full av leker og som står på motsatt vegg av stolene og dermed ikke er med på bildet, flyttes på loftet. I stedet skal en av de nye skjenkene plasseres her når den er ferdig oppusset. Eventuelt skal noe helt annet skje, men både jeg og ei venninne er i tenkeboksen (eller vent, jeg er ferdigtenkt og jeg er absolutt med) når det gjelder et eventuelt møbelbytte. Kryss fingrene for meg dere - for om dette blir noe av blir det vill jubel her i gården!

Håper mandagen er fin hos dere alle sammen. Her har jeg kuttet stoff til den store gullmedaljen så nå ligger alt til rette for flere syprosjekter, men det blir neppe ikveld.

9 kommentarer:

Vibeke / Mammas Hus sa...

Oioioi, store ting på gang? :)))) We like!!!

EtterRegnet sa...

Ååååhh sååå koselig ;)
Likten denna kroken veeeldig godt :D
Alt som va pynta oppå sjenken...
Du e super flink :D

E det ungan dine du har bilde av?

Møbelbytte??!! Spennanes :D

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Fiiiin del av stova det der☺
Glede meg til fortsettelse føkger på nye prosjektet ditt☺

Klem M♥

Pink lady sa...

Nå er jeg spent på om det skjer et møbelbytte! ;)

Koselig og fint var det uansett hos deg!

Susanne sa...

:) så fint du har d, lenge siden æ har hatt mæ en bloggerunde. Blir nok ikke tromstur på mæ før 24 nov, skal på samling. ellers veit æ at det blir tur helga 9-11 des.

-susanne-

Unknown sa...

Fiiiiiiiiiiiiiiiint!
Skiltet passet jo helt perfekt, det MÅTTE du faktisk bare ha! :D

Elsker skjenken din, og pynten oppå! For ikke å snakke om bilde av B&N *smelt*

Spent på å se hvordan det blir med nye ting på gang i kroken din, og jeg vil gjerne prøvesitte;)

KLEMMEMASSEPÅ

Signe sa...

Fiiint ja! Og gjennomført i hvitt og sølv, nesten litt sånn subtil julestemning over det hele, eller kanskje det bare er meg ;)

Finfin tirsdagskveld til deg!
Signe

MineBlom sa...

Letter å snike inn Julen når den ikke er rød...men ..hvit ;O))))
Nydelig alt sammen!!

Karen sa...

Åh, det er så lekkert! Så stilrent og gjennomført! I love it...
Sjenken var utrolig fin :)

Ha en fin kveld!