lørdag, mai 22, 2010

Henningsværskatter

Det var ikke bare hestehovvasen som fikk bli med hjem fra Henningsvær forrige lørdag. På den koselige butikken Drops Design (der de hadde mannfolkparkering) kjøpte jeg tre hjerter som pynter så fint opp på kjøkkenbordet hos oss. Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte flere for jeg ser for meg at disse hadde vært kjempefin bordpynt på et langbord.


På den samme butikken hadde de noen utrolig morsomme kakeformer, blant annet ei som var formet som et slott. Trenger jeg å si at jeg ble fristet? Resten av reisefølget begynte å gå tilbake mot bilen mens jeg gjorde meg ferdig i butikken. En av de hadde foreslått at de kunne vedde om hvorvidt jeg kom etter dem med eller uten kakeform. Ingen ville vedde i mot for alle trodde at jeg kom til å kjøpe den, så jeg var rimelig stolt da jeg faktisk kom tilbake uten kakeform. Sommeren er imidlertid ikke over og Henningsvær er tross alt ikke så langt unna, så det kan enda bli kakeform ja...


Nå sover guttene formiddagsblunden sin mens jeg snoker litt rundt på nettet. Vi har vært en tur på Sortland på kafé og de to små syntes det var stor stas med juice og horn. Håper dere alle har en fabelaktig lørdag!

10 kommentarer:

Randi sa...

Så søte hjerter. Kunne nok vore flott som pynt på langbord også ja. Kva er dei laga av? Så flink du var som klarte å motstå kakeformene i første runde i alle fall... :-) Er jo litt gøy med sånne litt spesielle kaker då...

Her er det litt grått og småregn i dag. Så no set eg her og prøver å samle opp energi til å begynna på eit eller anna ryddeprosjekt innandørs... Måtte jo berre ha ein liten runde i bloggeland først... :-D
Ha ei flotte pinsehelg.
Klems

Havets Datter sa...

Kjempefine hjerter :)
Må ta meg en tur til henningsvær snart, å snoke litt ;)

Jeg snoka litt rundt på nett i gårkveld, og jammen ble det ikke litt Bruka Design på meg *gliser*

Nå skal vi snart på bowling :)
Ha en finfin dag.. Klem

Fru Andersen sa...

Søte hjerter, enig med at de nok hadde gjort seg på et langbord som pynt! Men pynter jo fint opp de du har da;-)

Den lille vasen til små blomster var sååå utrolig søt!

God helg til deg også!

-Kamilla- sa...

Så fine hjerter, det var et nydelig mønster i dem :0)
Jo, det kjøkkenet vårt... Det blir foreløpig de dørene som vi har, men tanken er at vi gjør det beste ut av det vi har. Så bytter vi dem ut om noen år :0)

Kos deg i langhelgen :0)
*Klem*
-Kamilla-

Hege sa...

Tusen takk for søte ord :-))
Herlig hjertet du har kjøpt! Jeg lurer også på hva de er laget av, siden d var så fint mønster i dem?
Nyt fridagene! ;)

Klem :)

Unknown sa...

AAh, må virkelig til Henningsvær en tur snart!! Neste helg kanskje;) Du får si fra neste gang du skal dit, så kan vi slå oss på lag;)

Tror Damenes skal være i midten av juni, dato er ikke satt enda. Det er en årlig tradisjon i Byggmakker, og det var stor suksess når jeg jobbet på Lillehammer. Vi hadde blant annet Sigrid Bonde Tusvik som underholder og Finn Scjhøll som foredragsholder et år.
Det har visst ikke vært så stor fokus på Damenes her oppe, men vi skal prøve å få det til på Hadsel etterhvert også. Enten til høsten eller til våren igjen;))

Unknown sa...

Det ordner seg helt sikkert;)) Er mannen din på havet?

Neii, jeg har ikke vært der enda... Jeg er som regel på Sortland alene, og ettersom jeg ikke drikker kaffe klarer jeg ikke sitte i ro på kafè...tar meg heller en brus som jeg super av mens jeg shopper, kan'ke kaste bort tia vettu;)) hihi;)

Ingvild sa...

Heisann.
De hjertene der var aldeles nydelige! Kjempefin form og herlig mønster. Her gjorde du et godt kjøp.

Slott - kakeform hørtes spennende ut. Kanskje den blir din en vakker dag!

Ha en fin siste pinsedag,
klem,I

Fargeheimen sa...

Nydelege hjerter.

Fru Bakken sa...

Hei:o)
Takk for koselig hilsen.
Senghimmelen har jeg kjøpt på IKEA:D
Så fine hjerter du har kjøpt!!! Kjenner det kribler etter å kjøre til Henningsvær å shoppe:D

Ha en flott uke:)