søndag, august 12, 2012

Kjøkken og spiseplass

Jeg har lenge tenkt at jeg skulle blogge kjøkkenet på nytt. Det er jo år og dag siden sist så det har stått for tur lenge. I går kveld fant jeg omsider frem kameraet, bare for å oppdage at det har blitt mørkt om kveldene igjen. *ler* Da måtte fotograferingen vente til i formiddag, og kvelden i går ble heller brukt til  tv-titting, et glass rødvin og tente stearinlys. 


Spiseplassen med bord fra BoConcept, som jeg er over snittet lei av, og de fineste stolene som enda ikke er malt og trekt om. Jeg håper at det er sannhet bak ordtaket om at den som venter på noe godt ikke venter forgjeves, for den brunfargen er ikke akkurat min favoritt. Likevel klarer jeg ikke å mote meg opp til pussing og maling. Hadde jo håpet på å bruke malesprøyta på disse stolene (og neida, jeg har ikke bare fem, men den ene har jeg begynt å male på *ler*), men været har jo ikke akkurat gjort det enkelt med sprøytemaling i år. Foringa som skal være mellom ovnen og skapet er også en av de tingene som bare ikke blir satt på plass...


Kjøkkeninnredninga er Ädel og håndtakene er Attest - begge deler fra Ikea. Jeg er godt fornøyd med både fronter og håndtak, men det er mulig jeg ville valgt Ramsjöinnredningen dersom jeg skulle valgt på nytt nå.


Jeg liker at det er plass til nips og dill på ventilatorhetta. Kaffekvern, hjulvisp og teboks faller inn under kategorien 'gammel mainnsjit', men resten av det som har fått plass på ventilatorhetta er nyinvesteringer. Det meste her i huset er ei salig blanding av gammelt og nytt, og kan neppe plasseres under noen bestemt stilkategori, men, men...


Valget falt på horisontale overskap, noe jeg er veldig fornøyd med. Spesielt siden takhøyden her i huset ikke er helt etter dagens standard. Dersom taket hadde vært høyere ville jeg nok valgt 'vanlige' overskap, men disse fungerer supert. 

Jeg har tatt en haug av detaljbilder fra kjøkkenet som jeg tenkte å vise frem i morgen. Håper dere alle har en super søndag. Her står det avslapping og kos på programmet før vi tar fatt på ei ny uke med jobb og barnehage i morgen. 

10 kommentarer:

Signe sa...

Very nice! Og de stolene var fine, brune eller ei :)

Njut søndagen og hold deg unna Etsy ;)
Signe

Katla sa...

Jeg har en stol som er akkurat som dine, har malt den hvit og trekket om med naturfarget lin. Det ble veldig fint selv om jeg sier det selv :)

Fint kjøkken du har! Mye plass og lyst og lekkert :)

Ha en fin rolig søndag videre
hilsen fra Katla

Jeanette sa...

Kjempeflott!!
Klem J..

Anonym sa...

Så flott kjøkken og dei to stolene var så fine:))
Lyst og lekkert!
Fin kveld til deg;)
Klem fra Lillian

mamma i nord sa...

Kjempe fint kjøkken. Nå gleder jeg meg enda mer til vårt er klart. Er så lei kaoset her.

mamma i nord sa...

Kjempe fint kjøkken. Nå gleder jeg meg enda mer til vårt er klart. Er så lei kaoset her.

Flisan sa...

lekkert kjøkken !
heldig som har plass til litt nips og naps, det ønsker jeg også meg alltid.
Den stjernekassen var kul !
her tenker jeg familien har mange gode kosestunder !

Vibeke / Mammas Hus sa...

Liker kjøkkenet ditt ♥

Unknown sa...

Love your kitchen!!
Og du vet hva jeg syns om ventilatoren din og plass til mainnskjiten;)
*ønsker meg*
(både ventiltoren og "mainnskjiten" forøvrig)

Havets Datter sa...

Du har såååå fint kjøkken!!