søndag, februar 13, 2011

Godt Isolert-huset

I dag skal jeg endelig vise dere bilde av Godt Isolert-huset på bloggen. Jeg har utsatt det i påvente av alt jeg har planer om skal skje utendørs (men som aldri skjer) så da er det vel like greit å hoppe i det. Huset er bygd på slutten av 1890-tallet og da vi renoverte var jeg opptatt av å ikke endre for mye på utsiden. Det vi har endret er at vi har bygd lufteveranda på arken og laget større veranda nede. Vi har også skiftet vindu og satt på vindu med sprosser (igjen).


Jeg lurer på hvorfor ingen har tatt ned parabolen siden vi ikke bruker den? Dersom noen føler seg truffet er det helt ok at den tas ned altså - helst allerede i går! Jeg har også lyst å få bygd igjen under verandaen siden jeg synes det blir så mørkt (og rotete) under der. Håper det kan være et prosjekt for sommeren sammen med platt foran inngangspartiet som ikke er spesielt koselig per nå! Hva tror dere forresten om liggende kledning under verandaen når det er stående på huset? Synspunkter på akkurat det mottas med stor takk.

Dersom noen mot formodning ikke har lagt merke til den store haugen med snø nedenfor verandaen kan jeg presisere at jeg har måket verandaen i dag - med god pustehjelp fra min gode kamerat Ventoline... Vi har forresten luke på verandaen som vi åpnet og bare skyver snøen utenfor. Helt genialt og et tips til alle som bygger ny veranda!

Håper alle har en fin søndag og at alle mammaer har en flott morsdag!

12 kommentarer:

Unknown sa...

kor lurt d va m luken,fint hus

Fru Andersen sa...

Heisann! Så heldige dere er som har et så flott hus, som har stått så lenge. Det er noe spesielt med gamle hus!

Jeg tror det vil bli veldig fint med liggende kledning undere verandaen, ellers har jeg sett mange som har slike espalijer (???) som de planter klatreroser og andre klatrevekster etter, det er også veldig flott!

Ønsker deg en fin-fin morsdag!

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Å so fint hus du har!☺
Det likte eg!!!

Klem M♥

Havets Datter sa...

Flott hus!! Så flink du har vært å måke!! Det var litt av en snødunge ;)
God bedring ..
Klem K

Unknown sa...

Litt av en snøhaug du har gått løs på;) La ikke merke til det istad jeg, får skylde på mørket;)
Du er flinkis!! Og den luka var jo supergenial!

Liggende kledning høres fint ut, eller espalier som det ble nevnt over her;))

Håper du koser deg med den nye vennen din i kveld;)
KLEM!

Unknown sa...

Så du brøt deg på husvasken ja?! Deilig med rent hus og ikke minst nyvasket sengetøy! Her er alle "skal bare" gjøremål samt klargjøring til ny uke unnagjort, så nå er det straks loppekassa:)

Sov godt Sweetie;)

No.15 sa...

Så fint hus dere har! :-))

Anonym sa...

Hei Victoria :o)
Veldig fint hus dere har, både innvendig og utvendig! Vi skal gå løs på verandaen til sommeren - bygge den om og også lage en platting på nedsiden av huset. Så tar med meg tipset om "snøluke" ;o)
-Hanne-Grethe-

Anonym sa...

Så flott hus dere har.
Vi har liggende panle (tynnere en vanlig bredde) under verandaen. Det er luft mellomplankene. Tror det kan blifint hos dere.
Klem fra Igi

Vibeke / Mammas Hus sa...

Kjempefint ♥ ♥ ♥

Og mannen ble imponert over luka, så det noteres!

God bedring, besteste ♥

Marit ♥♥♥ sa...

Kjempefint hus! Liggende kledning med luft mellom bordene og espalie er nok finere enn stående kledning. Det enkleste og fineste er nok kanskje bare sånn lekte-størrelse på plankebordene men det er smak og behag. Mal dem først iallfa, så sparer du mye jobb!

God helg!
Klem Marit :)

Fargeheimen sa...

Så flott hus de har.

Eg ville kledd undersida av verandaen med espalier sånn at du får luft inn under der.
Lett for å få problem om du tetter for mykje igjen. Så kan du heller plante klatreplanter som snurrer seg rundt espalieret. :)